سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه گل‌کلم؛ درمان سرطان مثانه

 
 

همشهری انلاین , چهارشنبه 4 ارديبهشت 1387

گل‌کلم؛ درمان سرطان مثانه

 
 

محققان این نتایج را از مقایسه مصرف نیم فنجان گل‌کلم در بیماران سرطانی و نیز افراد سالم به دست آورده‌اند که کاهش 29 درصدی احتمال بروز سرطان مثانه و نیز محدود کردن رشد سلول‌های سرطانی در بیماران، به دلیل «ایزوسیانات‌ها »ست که به وفور در این سبزیجات وجود دارد.

پیش از این فایده سبزیجاتی مثل گل‌کلم و همین‌طور کلم بروکلی در مبارزه با برخی سرطان‌ها مثل سرطان ریه و روده بزرگ مشخص شده‌بود.
این بار هم محققان اثر این گروه سبزیجات را روی بیماران مبتلا به سرطان بررسی کرده‌اند و نشان داده‌اند که مصرف آنها می‌تواند تا حدی از رشد تومور جلوگیری کند و همچنین سلول‌های مهارگسیخته را وادار کند دست به خودکشی بزنند و خودشان را از بین ببرند.
محققان دانشگاه تگزاس، این نتایج را از مقایسه مصرف نیم فنجان گل‌کلم یا کلم بروکلی در بیماران سرطانی و نیز افراد سالم به دست آورده‌اند و می‌گویند کاهش 29 درصدی احتمال بروز سرطان مثانه و نیز محدود کردن رشد سلول‌های سرطانی در بیماران، احتمالا به دلیل وجود گروهی از مواد شیمیایی به نام «ایزوسیانات‌ها»ست که به وفور در این سبزیجات وجود دارد.
به همین دلیل محققان این سبزیجات را هم به بیماران و هم به افراد سالم به شدت توصیه می‌کنند.

 
 

رفتارهای تغذیه ای نادرست در بین زنان آمریكایی
خوراك سالم در محل كار
آب برای لاغری مفید نیست

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار