
پژوهشگران به مدارك بيشتري دست يافتهاند كه نشان ميدهد: تغذيه با شير مادر باعث بالا رفتن ضريب هوشي كودكان ميشود.
به نقل ازايسنا، نوزاداني كه از شير مادر تغذيه ميكنند در دوران بزرگسالي نسبت به همسالان خود كه در كودكي شيرخشك مصرف كردهاند از ضريب هوشي بالاتري بهرهمند هستند.
اين مطالعات از سوي دانشمندان دانشگاه مكگيل در كانادا انجام گرفته است.
در اين تحقيق نزديك به 14 هزار كودك تحت مطالعه قرار گرفتند. پيش از اين نيز گروه ديگر از متخصصان اعلام كرده بودند كه شير مادر باعث رشد بهتر توان ذهني كودكان ميشود.
|