
تغذیه با شیر مادر در كودكی خطر ابتلا به سرطان سینه را در بزرگسالی كاهش می دهد.
پژوهشگران دانشگاه ویسكانسین با بررسی دو هزار 16 زن 20 تا 69 ساله مبتلا به سرطان سینه و مقایسه آنان با هزار و 960 زن سالم در همان گروه سنی، تاثیر عوامل مختلف را در خطر ابتلای آنان به سرطان سینه ارزیابی كردند.
بر اساس این پژوهش كه مشروح آن در مجله اپیدمیولوژی درج شد زنانی كه در كودكی از شیر مادر استفاده كرده اند 17 درصد كمتر از دیگران به سرطان سینه مبتلا می شوند.
پژوهشگران تصمیم دارند در تحقیقات آینده خود، تاثیر مدت زمان استفاده از شیر مادر را نیز در پیشگیری از سرطان سینه بررسی كنند.
|