چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه رژیم كم چربی ، از خطر سرطان پروستات می كاهد

 
 

سلامت نیوز , يكشنبه 29 ارديبهشت 1387

رژیم كم چربی ، از خطر سرطان پروستات می كاهد

 
 

كاستن از چربی های رژیمی به افزودن بر مقدار پروتئینی می انجامد كه با كاستن از عامل رشدی كه به سرطان پروستات مربوط است،توسعه سرطان را كاهش می دهد.

نتایج یك بررسی جدید علمی نشان داد رژیم غذایی كم چربی می تواند در كاستن از خطر سرطان پروستات، تاثیرگذار باشد.
به نوشته شماره امروز روزنامه آمریكایی "نیویورك تایمز" در اینترنت ، نتایج این بررسی كه دانشمندان "مركز سرطان جانسون" وابسته به دانشگاه كالیفرنیا انجام دادند ، نشان داد : كاهش مقدار مصرف غذاهای سرخ و پخته شده می تواند از احتمال مبتلا شدن مردان به سرطان پروستات ، بكاهد.
این بررسی بر روی موش ها و با استفاده از روغن ذرت كه از اسیدهای چرب امگا شش تشكیل شده اند ، انجام شد . این روغن ها ، چربی هایی به شدت اشباع شده هستند كه در غذاهای پخته شده یا سرخ شده به كار می رود.
سالم ترین چربی ها ، اسیدهای چرب امگا 3 هستند كه در ماهی یا چربی اشباع نشده تك كه در مواد غذایی از جمله روغن های بادام ، گردو ، بادام زمینی ، آووكادو ، زیتون و روغن كانولا یافت می شود.
دانشمندان در اجرای این بررسی ، از گونه ای موش كه همچون انسان به سرطان پروستات مبتلا می شود ، استفاده كردند و تغذیه گروهی از موش ها را با رژیمی كه چهل درصد از انرژی آن از كالری های چربی مشابه آنچه كه در رژیم غذایی غربی یافت می شود ، انجام دادند.
دیگر گروه از موش ها ، 12 درصد از كالری های خود را از چربی استفاده كردند.
نتایج این بررسی كه در شماره جدید "نشریه پژوهش سرطان" منتشر شد ، حاكی است در گروهی كه غذای كم چربی داشتند ، 27 درصد از موارد وقوع سرطان پروستات كاهش یافت . در این بررسی ، همچنین سلول های پیش سرطانی كه با گذشت زمان سرطانی می شوند ، نیز با سرعت بسیار كمتری در مقایسه با سلول بدن موش هایی كه رژیم پرچرب داشتند ، رشد می كردند.
گرچه این نتیجه درباره موش ها به دست آمده ، پژوهشگران معتقدند این نتایج درباره انسان ها نیز قابل حصول است.
فرضیه ای كه از این بررسی ایجاد شد ، این است كه كاستن از چربی های رژیمی به افزوده شدن بر مقدار پروتئینی می انجامد كه با كاستن از عامل رشدی كه به بروز سرطان پروستات مربوط است، روند توسعه سرطان پروستات را كاهش می دهد.

 
 

نوشابه دندان را حل می‌کند
نگهبانان قلب
هشدار كارشناسان درباره زیاده روی در مصرف غذاهای فوری

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار