پنجشنبه 14 آذر 1387

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 نسخه موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه افزایش خطر ایجاد لخته خون بدنبال مصرف گوشت

 
 

سلامت نیوز , سه شنبه 1 مرداد 1387

افزایش خطر ایجاد لخته خون بدنبال مصرف گوشت

 
 

یادآور می شود، افراد با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات می توانند این خطر را کاهش دهند.

محققان دریافتند مصرف زیاد گوشت خطر بروز ترمبوز یا لخته شدن را افزایش می دهد.
نتیجه تحقیق مشترک صورت گرفته توسط چند دانشگاه مختلف آمریکایی نشان داد در افرادی که در هفته یک بار یا چند بار ماهی مصرف کنند و مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بیشتر کنند، خطر ایجاد ترومبوز یا لخته خون 30 تا 45 درصد کاهش پیدا می کند.
بنابراین گزارش، این تحقیق که بر روی حدود 15 هزار فرد بزرگسال در مدت 12 سال صورت گرفت حاکی از آن است که مصرف زیاد گوشت در رژیم غذایی عامل تشدید کننده ایجاد ترمبوز است.
بر اساس این گزارش، عارضه ترومبوز، لخته خونی است که بخصوص در عروق پا تشکیل می شود و می تواند به سمت ریه ها حرکت کرده و گرفتگی عروق را ایجاد کند که بسیار خطرناک است.
یادآور می شود، افراد با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات می توانند این خطر را کاهش دهند.

 
 

خوردن سبزيجات از تصلب شرايين جلوگيري مي کند
مصرف ليموترش، آب از دست رفته بدن را جبران مي‌کند
رژیم غذایی مردان و زنان متفاوت است

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  معرفی ما  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۸۷ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار