پنجشنبه 14 آذر 1387

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 نسخه موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه مصرف زياد فرآورده‌هاي سويا خطر بروز اختلالات حافظه را تشديد مي‌كند

 
 

سلامت نیوز , چهارشنبه 2 مرداد 1387

مصرف زياد فرآورده‌هاي سويا خطر بروز اختلالات حافظه را تشديد مي‌كند

 
 

محققان تصور مي‌كنند فيتو استروژن عوارض ناشي از درمان با استروژن بر روي حافظه را وخيم تر مي‌كند.

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد مصرف زياد محصولات حاوي سويا از جمله آجيل سويا خطر بروز اختلالات حافظه را افزايش مي‌دهد.
مطالعه 719 فرد بالغ اندونزيايي ساكن مناطق شهري و روستايي «جاوه» نشان مي‌دهد مصرف بالاي آجيل سويا - حداقل يك بار در روز - با ضعيف شدن حافظه بخصوص در ميان افراد بالاي 68 سال همراه بوده است.
اين تحقيقات توسط گروهي از محققان دانشگاه «لوف بورو» انجام شده و نتايج آن در مجله «زوال عقل و اختلالات شناختي ناشي از پيري» منتشر شده است.
محققان تصور مي‌كنند فيتو استروژن عوارض ناشي از درمان با استروژن بر روي حافظه را وخيم تر مي‌كند. تحقيقات اوليه از احتمال بروز زوال عقل در افراد بالاي 65 سال حكايت دارد.
بهرحال عوامل موثر ديگر نيز نبايد ناديده گرفته شود. فرمالدئيد از فاكتورهاي بسيار موثر در بروز سرطان در اندونزي به عنوان ماده‌اي براي حفاظت از مواد غذايي همچون آجيل به كار مي‌رود كه اين موضوع مي‌تواند تا حدودي در تضعيف حافظه نقش داشته باشد. اين تحقيقات هم چنين نشان مي‌دهد آجيل هاي ترش سبب بهبود وضعيت حافظه مي‌شود.
آجيل سويا يك ماده خوراكي مرسوم براي تامين پروتئين در كشورهاي آسيايي بوده و شيوع كم سرطان سينه در آسيا مي‌تواند مربوط به مصرف درست محصولات سويا باشد.

 
 

آشنايي با خواص زردآلو
یک چهارم مکمل های غذایی به صورت قاچاق وارد می شود
درمان سرطان با كلم بروكلي

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  معرفی ما  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۸۷ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار