چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه تاثير آوكادو در جلوگيري از سرطان دهان

 
 

سلامت نیوز , يكشنبه 20 مرداد 1387

تاثير آوكادو در جلوگيري از سرطان دهان

 
 

آوكادو سرشار از آنتي اكسيدان ها و مواد مغذي گياهي مفيد شامل ويتامين C ، فولات ف ويتامين E ، فيبر و چربي هاي غير اشباع است.

محققان آمريكايي مواد مغذي را در آوكادو يافته اند كه به مهار سلولهاي سرطاني دهان كمك مي كند.
تحقيقات نشان داده اند اين مواد مغذي موجود در قابل دسترس ترين نوع آوكادو به نام Hass موجب مرگ برخي سلولهاي سرطاني و جلوگيري از تبديل شدن سلولهاي پيش سرطاني به سرطان واقعي مي شود.
به گفته محققان دانشگاه اوهايو اين اولين مطالعه اي است كه در زمينه تاثير ضد سرطاني آوكادو انجام شده است.
گرچه اين مطالعه بر سرطان دهان متمركز بوده اما شايد در مورد انواع ديگر اين بيماري نيز مشاهده شود.
مواد شيميايي گياهي يا فيتوكميكال هاي استخراج شده از آوكادو راههاي سيگنال دهنده چندگانه را مورد هدف قرار داده ميزان اكسيژن واكنشگر داخل سلول ها را افزايش داده به اين ترتيب منجربه مرگ لايه هاي سلولي پيش سرطاني مي شوند درحالي كه به سلولهاي سالم آسيبي نمي رسانند.
آوكادو سرشار از آنتي اكسيدان ها و مواد مغذي گياهي مفيد شامل ويتامين C ، فولات ف ويتامين E ، فيبر و چربي هاي غير اشباع است.

 
 

نخود فرنگي؛ تقويت‌كننده سيستم ايمني بدن‌
هيستامين موجود در ماهي تن مضر است
رژیم های غذایی سخت فرد را عصبی می کند

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار