چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار داخلی تغذيه سودمندی سیر در درمان دیابت

 
 

سلامت نیوز , شنبه 9 شهريور 1387

سودمندی سیر در درمان دیابت

 
 

مصرف سیر به میزان در خور توجهی باعث كاهش میزان قند خون ناشتا و هموگلوبین گلیكوزیله می شود .

مصرف سیر در كاهش قند خون بیماران دیابتی موثر است .
گروهی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكی كاشان تاثیر مصرف سیر را بر قند خون 60 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 بررسی كردند .
بیماران در این بررسی روزانه 2 قرص سیر و سه بار در روز با رعایت رژیم غذایی و ورزش مصرف كردند.
بر پایه این پژوهش كه مشروح آن در فصلنامه علمی پژوهشی فیض منتشر شد ، در بیماران دیابتی پس از 3 ماه مصرف سیر ، قند خون ناشتا به میزان 5 /49 میلی گرم در دسی لیتر كاهش می یابد.
این بررسی همچنین نشان می دهد ، مصرف سیر در این بیماران به میزان 5/1% هموگلوبین گلیكوزیله خون را كاهش می دهد .
هموگلوبین گلیكوزیله نوعی شاخص خونی برای سنجش چگونگی تنظیم قند خون است .
پژوهشگران با توجه به اینكه مصرف سیر به میزان در خور توجهی باعث كاهش میزان قند خون ناشتا و هموگلوبین گلیكوزیله می شود ، مصرف آن را برای كنترل و درمان دیابت توصیه می كنند .

 
 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار