چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه در روز بيشتر از 2 ليوان شير ننوشيد

 
 

سلامت نیوز , دوشنبه 11 شهريور 1387

در روز بيشتر از 2 ليوان شير ننوشيد

 
 

كودكاني كه بيش از 2 ليوان شير در روز مي نوشند، 3 برابر بيشتر در خطر سرطان كولوركتال در سن بزرگسال قرار دارند.

محققان اعلام كردند نوشيدن شير زياد در دوران كودكي خطر سرطان را افزايش مي دهد.
اين مطالعه كه در نشريه كلينكال نو ترشين به چاپ رسيد، اعلام مي كند كودكاني كه بيش از 2 ليوان شير در روز مي نوشند، 3 برابر بيشتر در خطر سرطان كولوركتال در سن بزرگسال قرار دارند.
بنابراين گزارش، محققان دانشگاه بريسبون استراليا مطالعاتي را بروي 5000 نفر بين سال هاي 1948 تا 2005 در انگليس انجام دادند، از اين 5000 نفر، محققان مرگ 41 نفر را بر اثر سرطان متمايز كردند.
بر اساس اين گزارش، همچنين با بررسي بروي عادات غذايي آنان مشخص شد اين افراد در دوران كودكي از شير و فرآورده هاي آن به نسبت زيادي استفاده مي كردند.
يادآور مي‌شود، اين محققان مصرف بيش از 2 ليوان شير در كودكان را براي سلامت بزرگسالي آنان خطرناك دانستند.

 
 

غذاي مناسب روزه‌داران
استفاده بيماران ديابتي از نان، سبزيجات و لبنيات در رژيم غذايي
هشدار درباره كمبود روی در كودكان

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار