چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه گياه خواري مطلق باعث تحليل رفتن مغزمي‌شود

 
 

سلامت نیوز , دوشنبه 25 شهريور 1387

گياه خواري مطلق باعث تحليل رفتن مغزمي‌شود

 
 

افرادي كه كمترين مقدار دريافت ويتامين B12 را داشتند بيش از سايرين با مشكل تحليل رفتن مغز مواجه بودند.

دانشمندان به تازگي دريافته‌اند كه گياه خواري مطلق مي‌تواند باعث تحليل رفتن و كوچك شدن مغز شود.
دانشمندان مي‌گويند؛ گياه خواري براي مغز بد است و افرادي كه هرگز گوشت نمي‌خورند شش برابر بيشتر در معرض خطر تحليل رفتن مغز هستند.
آنها خاطرنشان كردند؛ گياه خواران بيشترين گروه آسيب پذير از اين حيث هستند؛ چرا كه گوشت بويژه جگر، شير و ماهي بهترين منابع ويتامين هستند.
همچنين كمبود ويتامين B12 مي‌تواند باعث بروز كم خوني و التهاب در سيستم عصبي شود.
عصاره مخمر يكي از معدود گياهان خوراكي است كه منبع مناسبي از اين ويتامين است.
در اين پژوهش دانشمندان دانشگاه آكسفورد آزمايشاتي چون تست‌هاي حافظه، بررسي‌هاي جسمي و اسكن‌هاي مغزي را روي 107 داوطلب بين 61 تا 87 سال انجام داده‌اند.
وقتي اين داوطلبان پنج سال بعد دوباره تحت آزمايش قرارگرفتند، متخصصان دريافتند: افرادي كه كمترين مقدار دريافت ويتامين B12 را داشتند بيش از سايرين با مشكل تحليل رفتن مغز مواجه بودند.
اين پژوهش درعين حال مطالعات قبلي را كه نشان دهنده رابطه بين آتروفي (تحليل) مغز و كمبود ميزان ويتامين B12‌ در بدن بود، تاييد كرد.
گفتني است كه زنان در دهه 70 سالگي بيش از همه در معرض خطر هستند.

 
 

كمبود ويتامين D عامل مهم كاهش كلسيم خون است

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار