چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه رژيم غذايي مديترانه‌اي، خطر مرگ ناشي از بيماريهاي مزمن را كاهش مي‌دهد

 
 

سلامت نیوز , دوشنبه 25 شهريور 1387

رژيم غذايي مديترانه‌اي، خطر مرگ ناشي از بيماريهاي مزمن را كاهش مي‌دهد

 
 

رژيم غذايي مديترانه‌اي سرشار از روغن زيتون،‌غلات، ميوه‌ها، دانه‌هاي مغزدار روغني، سبزيجات و ماهي است اما ميزان گوشت و لبنيات آن بسيار كمتر است.

پژوهشگران تاكيد كردند: دنبال كردن رژيم غذايي مديترانه‌اي به طور كامل خطر مرگ و مير ناشي از بيماريهاي مزمن و مهم را كاهش مي‌دهد.
‌اين رژيم غذايي به طور اساسي از بدن در برابر بيماري‌هاي جدي و خطرناك شامل بيماري قلبي، سرطان، پاركينسون و آلزايمر مراقبت مي‌كند. اين پژوهش در مجله بريتيش مديكال منتشر شده است.
اين نوع رژيم غذايي كه ويژه مردم ساكن مرز درياي مديترانه است مي‌تواند يك ابزار پيشگيري موثر براي كاهش خطر مرگ و ميرهاي زودرس در جمعيت كلي جوامع باشد.
اين رژيم غذايي الگوي تغذيه سالم است كه با سلامت و بهداشت بهتر و نيز كيفيت بهتر زندگي همراه است.
رژيم غذايي مديترانه‌اي سرشار از روغن زيتون،‌غلات، ميوه‌ها، دانه‌هاي مغزدار روغني، سبزيجات و ماهي است اما ميزان گوشت و لبنيات آن بسيار كمتر است.
يك پژوهش قبلي روي اين رژيم غذايي نشان داده است كه نقش محافظت كننده در برابر بيماريهاي قلبي - عروقي و سرطان دارد.
در پژوهش اخير گروهي از محققان دانشگاه فلورانس 12 تحقيق بين المللي را ارزيابي كردند كه در مجموع بيش از 5/1 ميليون شركت كننده در اين تحقيقات مورد مطالعه قرار گرفتند.
اين بررسي‌ها از سه سال تا 18 سال بطول انجاميده است.

 
 

چای به علت داشتن کافئین زیاد باعث دفع زیاد آب و املاح از بدن می شود

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار