
تحقيقات پژوهشگران دانشگاه شيگاي ژاپن نشان ميدهد روغن آفتابگردان که حاوي مقادير بالايي از امگا 6 است ميتواند در کاهش فشار خون موثر باشد.
محققان پس از بررسي فشار خون 4680 فرد 40 تا 59 ساله چيني، ژاپني و انگليسي و بررسي رژيم غذايي آنان اعلام کردند کساني که ميزان امگا 6 بيشتري مصرف ميکنند فشار خون پايينتري دارند.
تحقيقات پيشين نشان داده بود که مصرف امگا 3 در جلوگيري از بروز بيماريهاي قلبي مفيد است اما هنوز فوايد مصرف امگا 6 به طور کامل شناخته نشده است. مشروح اين تحقيقات در مجله Hypertension به چاپ رسيده است.
|