سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 
توصيه روز
:: بازار کامپيوتر ::
معرفی تبلت چهار هسته‌يی شرکت ASUS‎
:: نکته آموزشی ::
چگونه گوشی اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم؟

اخبار خارجی دانش و فناوری شکلات از بروز بیماریهای قلبی جلوگیری می کند

 
 

جام جم , پنجشنبه 4 مهر 1387

شکلات از بروز بیماریهای قلبی جلوگیری می کند

 
 

طبق بررسیهای به عمل آمده مصرف روزانه تنها 6.7 گرم شکلات تیره تاثیر گذار بوده و افزایش این مقدار تاثیر آن را از بین خواهد برد.

محققان ایتالیایی اعلام کردند که مصرف روزانه مقدار معینی از شکلات تیره می تواند از بروز بیماریهای قلبی - عروقی جلوگیری به عمل آورد.
محققان دانشگاه کاتولیک موفق به کشف رابطه میزان علائم بیماریهای قلبی با مصرف روزانه شکلات تیره شدند.
این گروه موفق به یافتن رابطه میان پروتئین فعال C که عامل ایجاد التهابات و بروز بیماری های قلبی عروقی در بدن انسان است و میزان شکلات روزانه ای که افراد مورد مصرف قرار می دهند، شدند. به این معنی که از میان 11 هزار نفر از افراد مورد آزمایش ‌4 هزار و 849 نفر از آنها در وضعیت جسمانی مناسب بوده و هیچ یک از علایم بیماری از قبیل کلسترول و فشار خون در آنها مشاهده نشد. در میان این 4 هزار نفر، هزار و 317 نفر از شکلات استفاده نکرده و 824 نفر از آنها تنها شکلات تیره را مورد استفاده قرار می دادند.
محققان با مشاهده این آمار، مطالعه بر روی احتمال تاثیر آنتی اکسیدان هایی که در دانه های کاکائو به وفور یافت می شوند بر روی مناطق ملتهب بدن را آغاز کرده و مشاهده کردند افرادی که دارای مصرف روزانه میزان متعادلی از شکلات تیره هستند دارای میزان کمتری از پروتئین فعال C بوده و به زبانی دیگر مناطق التهاب در بدن آنها با 17 درصد کاهش رو به رو شده است.
به گفته دانشمندان میزان کاهش 17 درصدی این مناطق در بدن انسان شاید به نظر چشمگیر نیاید اما می تواند میزان بیماریهای عروقی و قلبی را به اندازه یک سوم در زنان و یک چهارم در مردان با کاهش رو به رو کند.
میزان مصرف این ماده غذایی نکته مهمی است که باید برای کاهش آثار این بیماریها مورد توجه قرار داد. طبق بررسیهای به عمل آمده مصرف روزانه تنها 6.7 گرم شکلات تیره تاثیر گذار بوده و افزایش این مقدار تاثیر آن را از بین خواهد برد.

 
 
   
 
تحليل
:: اقتصادی ::
مدیریت حضور کارکنان با استانداران است
:: فناوری اطلاعات ::
پایان ممنوعیت پرحاشیه؛ واردات تمام برندهای موبایل، آزاد اعلام شد
:: روی خط جوانی ::
دلیل نوعروس برای طلاق 6 ماه بعد از عقد چه بود؟
:: ورزش ::
اولادقباد کوتاه آمد: قدردان آقای شمسایی هستم
:: فرهنگ و هنر ::
۸۳ درصد اولیا، کیفیت آموزش مجازی را «خوب» و «خیلی خوب» ارزیابی کردند
:: حوادث ::
اختلاف بر سر مبلغ رهن یک خانه به قتل منجر شد

 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار