سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 
توصيه روز
:: بازار کامپيوتر ::
معرفی تبلت چهار هسته‌يی شرکت ASUS‎
:: نکته آموزشی ::
چگونه گوشی اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم؟

اخبار داخلی دانش و فناوری کشف تأثیر مثبت آنتی اکسیدانها بر بینایی توسط محقق ایرانی دانشگاه کورنل

 
 

مهر نیوز , جمعه 5 مهر 1387

کشف تأثیر مثبت آنتی اکسیدانها بر بینایی توسط محقق ایرانی دانشگاه کورنل

 
 

مصرف میوه هایی نظیر کنگر فرنگی، زغال اخته، گردو و نظایر آنها می تواند تخریب سلولهای چشمی را با اختلال همراه کند.

محقق ایرانی دانشگاه کورنل و همکارانش در دانشگاه بریگام یانگ آمریکا یافته های ارزشمندی درخصوص تأثیر مثبت آنتی اکسیدانها بر قدرت بینایی و کاهش روند تخریب سلولهای چشمی ارائه کرده اند که می تواند تأثیر بسزایی در طول عمر سلولهای شبکیه داشته باشد.
دکتر آرش شیرازی از کالج پزشکی ویل دانشگاه کورنل با همکاری محققان دانشگاه بریگام یانگ در یوتای آمریکا موفق به کشف ارتباطی میان دو فرآیند جاری در شبکیه چشم شدند که در ترکیب با هم روند توسعه نوعی بیماری انحطاط چشمی را تسریع می بخشند.
میوه ها و سبزیجات منابع غنی از آنتی اکسیدانها به حساب می آیند.
دکتر شیرازی و تیم همراهش دریافته اند آنتی اکسیدانها که در میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شوند این ارتباط مخرب را مختل کرده و در نهایت می توانند تأثیر بسزایی در افزایش طول عمر دریافت کننده های نوری غیرقابل جایگزین و سایر سلولهای شبکیه چشم داشته باشند.
این بیماری که نوعی انحطاط خالدار چشمی است هم اکنون زندگی بالغ بر 75/1 میلیون تن در آمریکا را با اختلالات زیادی مواجه کرده است. از سوی دیگر پیش بینی می شود این رقم تا سال 2020 به سه میلیون تن برسد.
یافته های جدید دکتر شیرازی و تیم همراهش نشان می دهد مصرف میوه هایی نظیر کنگر فرنگی، زغال اخته، گردو و نظایر آنها می تواند تخریب سلولهای چشمی را با اختلال همراه کند.

 
 
   
 
تحليل
:: اقتصادی ::
مدیریت حضور کارکنان با استانداران است
:: فناوری اطلاعات ::
پایان ممنوعیت پرحاشیه؛ واردات تمام برندهای موبایل، آزاد اعلام شد
:: روی خط جوانی ::
دلیل نوعروس برای طلاق 6 ماه بعد از عقد چه بود؟
:: ورزش ::
اولادقباد کوتاه آمد: قدردان آقای شمسایی هستم
:: فرهنگ و هنر ::
۸۳ درصد اولیا، کیفیت آموزش مجازی را «خوب» و «خیلی خوب» ارزیابی کردند
:: حوادث ::
اختلاف بر سر مبلغ رهن یک خانه به قتل منجر شد

 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار