
دانشمندان دانماركي ادعا كردند كه ژنها نقش كليدي در انتخاب رژيم غذايي روزانه ايفا ميكنند.
پژوهشگران دانشگاه كوپنهاگ در دانمارك، براي اين تحقيقات 600 دو قلو را مورد مطالعه قرار دادند تا تفاوت بين تاثير محيط زندگي و وراثت را روي نوع رژيم غذايي آنها ارزيابي كنند.
محققان در پايان نتيجه گرفتند؛ در اين رابطه وراثت غالب است يعني انتخاب نوع غذا بيش از اين كه تحت تاثير محيط باشد تحت تاثير ژنتيك است. يعني شما بر اساس آنچه هستيد غذا ميخوريد.
اين مطالعه به علاوه نشان داد؛ انتخاب نوع غذا به جنسيت نيز بستگي دارد به طوري كه زنان و مردان غذاهاي متفاوتي را ترجيح ميدهند.
بنابراين محققان ميگويند؛ حداقل 50 درصد از سليقه شما در انتخاب رژيم غذاييتان تحت تاثير وراثت است اما البته نيم ديگر بستگي به محيط كودكي و زماني دارد كه با ساير خواهرها يا برادرهايتان هم غذا بودهايد. البته عوامل ديگر با درصدهاي كمتر در اين زمينه دخالت دارند.
شرح اين مطالعه در مجله انجمن تغذيه آمريكا منتشر شده است.
|