سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی جاده تندرستی غذاهایی باعث کاهش کلسترول می شوند

 
 

سلامت نیوز , يكشنبه 22 دي 1387

غذاهایی باعث کاهش کلسترول می شوند

 
 

اضافه کردن جو به رژیم غذایی باعث کاهش کلسترول LDL به نصف می شود.

پیروی از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات و خالی از چربی های اشباع شده یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت عمومی بدن است.
بعضی از مهمترین غذاهایی که تاثیر مستقیم بر کاهش کلسترول خون دارند ، عبارتنداز:
1- جو دو سر: مطالعات نشان می دهد که خوردن سبوس جودوسر باعث افزایش HDL (کلسترول خوب) به میزان 11% می شود.
2- بادام: مطالعات دانشگاه تافتز در امریکا ثابت کرده است که پوست بادام مانع از اکسید شدن کلسترول LDL می شود. گفتنی است که این فرآیند باعث آسیب به سطح رگ های خونی و افزایش بیماری های قلبی- عروقی می شود.
3- لوبیا و عدس: با اضافه کردن این غلات به رژیم غذایی مقدار کلسترول LDL نصف می شود.
4- بلوبری( قره قاط): بلوبری حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام Pterostilbene می باشد که باعث کاهش کلسترول LDL است.
5- جو: اضافه کردن این خوراک به رژیم غذایی باعث کاهش کلسترول LDL به نصف می شود.
6- میوه آواکادو: چربی غیر اشباع موجود در آواکادو باعث کاهش کلسترول LDL و افزایش HDL می شود.

 
 

نحوه تغذيه در متعادل نگه داشتن وزن بدن موثر است

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار