ارتباط كاهش حافظه با رژيم غذايي حاوي چربي
باشگاه خبر نگاران , سه شنبه 4 تير 1387 - ساعت 11:55

با بالا رفتن سن افراد، حافظه ممكن است باقي بماند و عملكرد مغز با محدوديت در مصرف كلسترول و چربي هاي اشباع شده بهبود يابد.

 

به گفته محققان دانشگاه كاروليناي جنوبي كاهش حافظه با رژيم غذايي غني از چربي هاي اشباع شده و كلسترول مرتبط است.
اين بررسي با همكاري آزمايشگاه دانشگاه كاروليناي جنوبي و دانشگاه ايالت آريزونا انجام شد.
محققان دراين مطالعه دريافتند عملكرد حافظه جانوران جونده كه با رژيم غذايي سرشار از چربي هاي اشباع شده و كلسترول تغذيه شده بودند دچار اختلال شد، اين كاهش حافظه با التهاب مغز و نقص ساختاري پروتئيني كه بر عملكرد سلولهاي عصبي تاثير گذار است ارتباط دارد.
همچنين اين التهاب با رژيم غذايي فقير و نقص در عملكرد ارگانهاي ديگر از جمله چشم و گوش مرتبط است.
بر اساس اين فرض كه عارضه ها درافراد بشر به طور يكسان رخ مي دهد اين مطالعه نشان داد با بالا رفتن سن افراد، حافظه ممكن است باقي بماند و عملكرد مغز با محدوديت در مصرف كلسترول و چربي هاي اشباع شده بهبود يابد.
يادآور مي شود، اين يافته در مجله بيماري آلزايمر به چاپ رسيده است.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news106177.html