تاثیر مصرف آب انار در بیماران دیابتی
سلامت نیوز , پنجشنبه 3 مرداد 1387 - ساعت 17:19

پژوهشگران با توجه به این بررسی مصرف آب انار را در بیماران مبتلا به دیابت برای پیشگیری از افزایش فشار خون توصیه می كنند .

 

مصرف آب انار در كاهش فشار خون مبتلایان به دیابت سودمند است .
چند تن از پژوهشگران دانشگاه های علوم پزشكی شهید بهشتی و تهران تاثیر مصرف روزانه 200 میلی‌لیتر آب انار خالص بدون هیچ افزودنی را به مدت 6 هفته در 61 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 یا دیابت غیر وابسته به انسولین بررسی كردند .
بر اساس این بررسی كه مشروح آن در مجله غدد درون ریز و متابولیسم ایران منتشر شد مصرف آب انار در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 فشار خون بیشینه یا در اصطلاح سیستولیك و فشار خون كمینه یا در اصطلاح دیاستولیك را كاهش می دهد .
پژوهشگران با توجه به این بررسی مصرف آب انار را در بیماران مبتلا به دیابت برای پیشگیری از افزایش فشار خون توصیه می كنند .




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news108752.html