تاثیر تغذیه با شیر مادر بر توانایی ذهنی كودك
سلامت نیوز , سه شنبه 15 مرداد 1387 - ساعت 17:16

نشستن و به راه افتادن در دوره شیرخواری و یادگیری در دوران مدرسه، در كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می شوند، به مراتب بهتر از دیگران است.

 

پژوهشگران، بار دیگر بر تاثیر "تغذیه با شیر مادر" در افزایش توانایی های ذهنی و عملكرد كودكان تاكید كردند.
پژوهشگران كشورمان، با بررسی بیش از پنج هزار كودك، رابطه تغذیه دوره شیرخواری آنان را بر یادگیری و توانایی های حركتی آنان، ارزیابی كردند.
پژوهشگران بر اساس این بررسی كه مشروح آن در "مجله دانشگاه علوم پزشكی تهران" منتشر شده است، اعلام كردند: نشستن و به راه افتادن در دوره شیرخواری و یادگیری در دوران مدرسه، در كودكانی كه از شیر مادر تغذیه میشوند، به مراتب بهتر از دیگران است.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news109823.html