حبوبات ريسك سرطان پانكراس را كاهش مي‌دهد
سلامت نیوز , يكشنبه 3 شهريور 1387 - ساعت 00:40

مصرف حبوبات و غلات نه تنها از ديابت و بيماري هاي قلبي جلوگيري مي‌كند بلكه مانع از ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان پانكراس مي شود.

 

مصرف بيش از دو وعده نان شيريني در هفته خطر ابتلا به سرطان پانكراس را افزايش مي دهد كه با شورباي جو جايگزين مي شود.
محققان دانشگاه كاليفرنيا دريافته‌اند مصرف روزانه دو وعده حبوبات خطر ابتلا به سرطان پانكراس را تا 40 درصد كاهش مي‌دهد.
براساس اين گزارش، مصرف انواع حبوبات و غلات نه تنها از ديابت و بيماري هاي قلبي جلوگيري مي‌كند بلكه مانع از ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان پانكراس مي شود.
اين گزارش مي افزايد‏، محققان با بررسي 532 نفر مبتلا به سرطان پانكراس و 1701 نفر سالم با شرايط سني، وزني، جنسي و سابقه ديابت يكسال دريافتند كه حبوبات مانع از ابتلا به سرطان پانكراس مي شود.
اين گزارش حاكيست، مصرف هفتگي بيش از دو وعده نان شيريني خطر ابتلا به سرطان پانكراس را افزايش مي‌دهد.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news111399.html