تاثیر میوه بر كاهش خطر سرطان مری
سلامت نیوز , چهارشنبه 6 شهريور 1387 - ساعت 18:02

ابتلا به سرطان مری در مردانی كه میوه و سبزی فراوان مصرف می كنند یك سوم كسانی است كه در غذای آنان میوه و سبزی كافی وجود ندارد .

 

افرادی كه به میزان كافی میوه و سبزی استفاده می كنند ، كمتر از دیگران در خطر ابتلا به سرطان مری قرار دارند .
تحقیقات پژوهشگران ژاپنی نشان می دهد ، مصرف مقادیر زیاد میوه و سبزی ، به ویژه كلم و هویج در برنامه غذایی ، خطر ابتلا به سرطان مری را در مردان به گونه چشمگیری كاهش می دهد .
محققان وزارت بهداشت ژاپن با بررسی 8 ساله 39 هزار مرد 45 تا 74 ساله این كشور دریافتند ، ابتلا به سرطان مری در مردانی كه میوه و سبزی فراوان مصرف می كنند یك سوم كسانی است كه در غذای آنان میوه و سبزی كافی وجود ندارد .




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news111662.html