تاثیر الگوی غذایی والدین بر فرزندانشان
سلامت نیوز , جمعه 8 شهريور 1387 - ساعت 18:58

مصرف فراوان میوه و سبزی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن نظیر بیماری قلبی ، سرطان ، دیابت ، پرفشاری خون و چاقی را در افراد كاهش می دهد.

 

والدین اگر می خواهند فرزندان خردسالشان میوه و سبزی بخورند، نخست باید خودشان این عادت مفید غذایی را داشته باشند.
جدیدترین شماره نشریه طب پیشگیری نوشت : والدینی كه می خواهند فرزندان خردسالشان بیشتر میوه و سبزی مصرف كنند ، نخست باید خودشان به میزان كافی میوه و سبزی در برنامه غذایی روزانه خود مصرف كنند.
پژوهشگران با بررسی بیش از 1300 خانواده متوجه شدند ، كودكان والدینی كه سهم میوه و سبزی را در رژیم غذایی خود افزایش می دهند ، بیشتر از دیگر همسالانشان میوه و سبزی مصرف می كنند.
مطالعات نشان داده اند كه مصرف فراوان میوه و سبزی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی ، سرطان ، دیابت ، پرفشاری خون و چاقی را در افراد كاهش می دهد.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news111796.html