ارتباط مصرف چیپس با سرطان
سلامت نیوز , جمعه 8 شهريور 1387 - ساعت 19:14

مصرف غذاهایی نظیر سیب زمینی سرخ شده كه حاوی مقدار فراوانی آكریلاماید است، خطر سرطان های تخمدان و رحم را در زنان افزایش می دهد.

 

پژوهشگران درباره مصرف مواد غذایی كه در حرارت بالا سرخ می شوند، هشدار می دهند.
پژوهشگران با درج مقاله ای در آخرین شماره نشریه اییدمیولوژی سرطان، شاخص های زیستی و پیشگیری اعلام كردند، زنانی كه به طور مرتب غذاهایی نظیر سیب زمینی سرخ شده و چیپس مصرف می كنند، بیش از دیگران در خطر سرطان های تخمدان و رحم قرار دارند.
محققان د رهلند با بررسی عادات غذایی 120 هزار فرد متوجه شدند، مصرف غذاهایی نظیر چیپس و سیب زمینی سرخ شده كه حاوی مقدار فراوانی آكریلاماید است، خطر بروز بسیاری از انواع سرطان نظیر سرطان های تخمدان و رحم را در زنان افزایش می دهد.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news111803.html