شير از تاثير آنتي بيوتيكها در نابودسازي باكتري‌ها مي‌كاهد
سلامت نیوز , چهارشنبه 20 شهريور 1387 - ساعت 22:49

اين پژوهشگران دريافته‌اند؛ وقتي شير وارد بدن شود تاثير آنتي بيوتيك‌ها براي از بين بردن باكتري‌ها كاهش پيدا مي‌كند.

 

دانشمندان پرتغالي اعلام كردند كه شير مي‌تواند از تاثير آنتي بيوتيك‌ها در نابودسازي باكتري‌هاي خطرناك جلوگيري كند.
پژوهشگران دانشگاه فني ليسبون در پرتغال اظهار داشتند: باكتري‌ها گاهي اوقات ساختارهايي را موسوم به بيوفيلم تشكيل مي‌دهند كه از آنها در برابر آنتي بيوتيك‌ها و دفاع‌هاي طبيعي بدن محافظت مي‌كند.
هم اكنون دانشمندان يكي از مهمترين ميكروارگانيسم‌ها در گاوها و گوسفندها را كشف كرده‌اند كه اين ميكروارگانيسم‌ها مي‌توانند با تشكيل چنين بيوفيلم‌هايي سيستم‌هاي دفاعي حيوانات را از بين ببرند.
اين پژوهشگران دريافته‌اند؛ وقتي شير وارد بدن شود تاثير آنتي بيوتيك‌ها براي از بين بردن باكتري‌ها كاهش پيدا مي‌كند.
اين تحقيق در نشستي در دوبلين از سوي انجمن ميكروبيولوژي عمومي ارائه شده است.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news113002.html