نوشيدن قهوه موجب كاهش خطر ابتلا به سرطان رحم مي‌شود
سلامت نیوز , دوشنبه 15 مهر 1387 - ساعت 19:49

تركيبات مختلف قهوه براي كاهش خطر ابتلاي افراد به سرطان ، با يكديگر در ارتباط هستند.

 

پژوهشگران ژاپني اعلام كردند: بر اساس دستاوردي كه آنها به دست آورده اند، نوشيدن روزانه قهوه توسط زنان موجب كاهش خطر ابتلاي آنان به سرطان رحم مي‌شود.
يك تيم تحقيقاتي از وزارت بهداشت، رفاه و كار ژاپن با همكاري پژوهشگران ژاپني دانشگاه توهوكو تحقيقي را در اين زمينه بر روي ۳۲۰ زن زير ۸۰ سال انجام داده اند.
پژوهشگران ژاپني گفتند، در جريان تحقيقات خود متوجه شده‌اند كه خطر گسترش سرطان رحم در بين زناني كه روزانه دو فنجان و يا بيشتر قهوه مي‌نوشند، در مقايسه با زناني كه يك تا دو فنجان قهوه در هفته مي‌نوشند، به نصف مي‌رسد.
پژوهشگران همچنين دريافته‌اند كه نوشيدن قهوه با هورمونهاي جنسي زنان در ارتباط است و به طور آشكار بر يائسگي آنان تاثير دارد.
پروفسور كيوشي ايتو يكي از اعضاي تحقيقاتي دانشگاه توهوكو گفت:
تركيبات مختلف قهوه براي كاهش خطر ابتلاي افراد به سرطان ، با يكديگر در ارتباط هستند.
ايتو افزود: اگر اين تيم ژاپني بتواند اين موضوع را تعيين كند كه كدام يكي از تركيبات قهوه بزرگترين نقش را در كاهش خطر ابتلا به سرطان دارد،كمك بزرگي در پيشگيري از بروز سرطان و درمان اين بيماري خواهد كرد.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news115337.html