مصرف روزانه كلم بروكلي خطر سرطان مثانه را كاهش مي دهد
باشگاه خبرنگاران , پنجشنبه 5 دي 1387 - ساعت 15:43

كساني كه در طول هفته بيش از پنج وعده از سبزيجات چليپايي استفاده مي كنند، نسبت به بقیه 51 درصد كمتر به سرطان مثانه مبتلا مي شوند.

 

كلم بروكلي به دليل وجود مواد فيتوشميايي خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي دهد.
سهيلا برمند، عضو عيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش طي پژوهشي به بررسي نقش سولفورافان موجود در كلم بروكلي در پيشگيري و درمان سرطان مثانه پرداخت.
بر اساس اين پژوهش، كلم بروكلي به دليل وجود مواد فيتوشيميايي انسان را در مقابل انواع سرطان ها محافظت مي كند.
بنابراين گزارش، عمده ترين ITC (ايروتيوسيانات) موجود در كلم بروكلي، سولفورافان ناميده مي شود كه اثر ضدسرطاني دارد و طبق پژوهشي كه توسط مركز سرطان اندرسون دانشگاه تگزاس صورت گرفت مشخص شد دريافت روزانه ITC خطر سرطان مثانه را 29 درصد كاهش مي دهد و كساني كه در طول هفته بيش از پنج وعده از سبزيجات چليپايي (كلم بروكلي و كلم برگ) استفاده مي كنند، نسبت به كساني كه يك وعده يا كمتر از اين سبزيجات استفاده مي كنند 51 درصد كمتر به سرطان مثانه مبتلا مي شوند.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news121794.html