نوشيدن شير خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي‌دهد
سلامت نیوز , جمعه 7 اسفند 1388 - ساعت 19:53

طي اين پژوهش 20 ساله معلوم شد كه اگر اين افراد روزانه يك فنجان يا بيشتر شير بنوشند خطر ابتلا به اين قبيل بيماري‌ها در آنها 62 درصد كاهش پيدا مي‌كند.

 

محققان انگليسي اعلام كردند كه نوشيدن يك فنجان شير در روز مي‌تواند از مردان در برابر ابتلا به ديابت و بيماري‌هاي قلبي محافظت كند.
اين محققان اظهار داشتند كه مصرف محصولات و فرآورده‌هاي لبني خطر بروز سندرم متابوليك را كه عامل افزايش خطر ابتلا به دو بيماري نامبرده است، ‌كاهش مي‌دهد.
در يك مطالعه 20 ساله مشخص شد كه سندرم متابوليك خطر مرگ و مير را تا 50 درصد افزايش مي‌دهد.
نتايج اين پژوهش در مجله اپيدميولوژي و بهداشت جوامع به چاپ رسيده است.
كارشناسان در عين حال توصيه مي‌كنند كه افراد روزانه فقط دو يا 3 نوبت از فرآورده‌هاي لبني استفاده كنند.
در اين پژوهش محققان دانشگاه كارديف بر روي 2 هزار و375 مرد بين 45 تا 59 سال مطالعه كردند. در آغاز پژوهش اين افراد كه به نسبت‌هاي مختلف دچار سندرم متابوليكس بودند در معرض خطر ابتلا به بيماري قلبي و عروقي و هم چنين ديابت قرار داشتند اما طي اين پژوهش 20 ساله معلوم شد كه اگر اين افراد روزانه يك فنجان يا بيشتر شير بنوشند خطر ابتلا به اين قبيل بيماري‌ها در آنها 62 درصد كاهش پيدا مي‌كند.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news147310.html