مبتلايان به سرطان پستان پس از اطلاع از بيماري خود، برنامه غذايي‌شان را تغيير مي‌دهند
ایسنا , چهارشنبه 19 اسفند 1388 - ساعت 22:41

بيماران پس از باخبر شدن از بيماري خود، مصرف گوشت قرمز، قهوه - که ارتباط مستقيم با سرطان پستان دارد- را کم می کنند.

 

يک جراح ايراني عضو هيات علمي دانشگاه يو سي ال لندن، در خصوص نتيجه بررسي که در زنان انگليسي مبتلا به سرطان پستان انجام داده‌اند؛ گفت: اين بيماران پس از مطلع شدن از بيماري خود، به صورت بسيار معني‌داري تغذيه و سبک زندگي خود را تغيير داده بودند.
دکتر محمد رضا صفايي کشتگر، فوق تخصص جراحي سرطان در خصوص اين مطالعه گفت: آمادگي ذهني بيماران براي تغيير، فرصت خوبي براي پزشکان است تا سعي کنند با دادن توصيه‌هايي به بيماران تا آنجا که مي‌توانند از گسترش و همچنين عود بيماري آنها جلوگيري کنند.
اين جراح ايراني مقيم انگلستان اضافه کرد: هنگامي که خبر ابتلاي فردي به سرطان به او داده مي‌شود، بزرگترين شوک به وي وارد مي‌شود و خود را کاملا بدون کمک و در موقعيتي احساس مي‌کند که ديگر تمام کنترل از دست او خارج شده است.
دکتر کشتگر که بيشتر کار او روي سرطان پستان است؛ ادامه داد: در چنين شرايطي بيمار مي‌خواهد بداند که چه اموري در کنترل او باقي مانده و چه مشارکتي مي‌تواند در مورد سلامتي خود داشته باشد و سوال‌هاي گوناگوني براي بيمار مطرح مي‌شود که بيماران از پزشکان مي‌پرسند و پزشکان نيز اغلب جواب درستي به بيمار نمي‌دهند.
وي ادامه داد: اين در حالي است که بر اساس مطالعات انجام شده، بيماران پس از باخبر شدن از بيماري خود، به صورت بسيار معني‌داري تغذيه و سبک زندگي خود را تغيير مي‌دهند؛ به طوري که به عنوان مثال، مصرف گوشت قرمز، قهوه - که ارتباط مستقيم با سرطان پستان دارد- را کم کرده و به جاي آن چاي سبز، گوشت سفيد و کم مصرف کردن چربي را به طور بسيار معني‌داري افزايش داده و در برنامه غذايي خود استفاده از مولتي ويتامين‌ها، مکمل‌هاي غذايي و داروهاي گياهي را جاي داده‌اند.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news147993.html