براي کاهش کلسترول خونتان، مغز بخوريد!
سلامت نيوز , شنبه 25 ارديبهشت 1389 - ساعت 19:10

بررسي 25 مطالعه نشان مي‌دهد؛ مصرف روزانه 67 گرم (يک بسته کوچک) از انواع مغزها، سطح کلسترول خون را حدود 7 درصد کاهش مي‌دهد.

 

محققان آمريکايي اعلام کردند: مصرف انواع مغزها مي‌تواند در کاهش کلسترول خون موثر باشد.
بررسي 25 مطالعه نشان مي‌دهد؛ مصرف روزانه 67 گرم (يک بسته کوچک) از انواع مغزها، سطح کلسترول خون را حدود 7 درصد کاهش مي‌دهد.
محققان دانشگاه لوما لينداي امريکا معتقدند؛ مغزها در جلوگيري از جذب کلسترول در بدن موثرند.
مطالعات قبلي هم به نتايجي مبني بر مفيد بودن خوردن روزانه مغزها دست يافته بودند. همچنين مطالعات جديد که نتايج آن در نشريه طب داخلي منتشر شده اطلاعات آماري دقيقي در اين مورد ارائه داده است.
طبق نتايج اين مطالعه، مصرف مغزها علاوه بر اين در کاهش تري گليسيريد خون نيز موثر است. تري گليسيريد نوعي چربي خون است که با بروز بيماري‌هاي قلبي در ارتباط است. به علاوه اين اثر مغزها به ميزان مصرف آنها وابسته است و در مورد تمام انواع آنها صادق است.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news150065.html