ویتامین D، دارویی برای بیماری های ریوی
هموطن آنلاین , يكشنبه 27 آذر 1384 - ساعت 19:38

گروهی از محققان پیشنهاد داده اند، مصرف ویتامین D می تواند نقشی اساسی در سالم نگه داشتن ریه ها بر عهده داشته باشد.

 

هموطن آنلاین_ گروهی از محققان پیشنهاد داده اند، مصرف ویتامین D می تواند نقشی اساسی در سالم نگه داشتن ریه ها بر عهده داشته باشد.
نتایج به دست آمده از آخرین بررسی های موسسه پزشکی Auckland بر روی بیش از 14 هزار نفر نشان می دهد، بیمارانی که در خون آنها به مقدار بیشتری ویتامین D وجود داشته است نسبت به دیگر افراد ریه های سالم تری داشته اند.
این طور که گفته می شود، تفاوت بین افرادی که ویتامین D در بدن آنها بیشتر وجود داشته و همچنین دیگر افراد بسیار محسوس تر از تفاوت بین افراد سیگاری و غیر سیگاری بوده است.
جزئیات این بررسی ها به همراه نتایج به دست آمده از بررسی های پیشین که در این زمینه صورت گرفته بود در آخرین شماره نشریه تخصصی "قفسه سینه" آمریکا منتشر شده است.
به گفته دانشمندان، مکمل های غذایی می توانند فعالیت ریه را در بدن ارتقا دهند، اما در عین حال برای اثبات این نتایج هنوز به مطالعات بیشتری نیاز است.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news50032.html