دزدان‌ انگليسي‌ به‌ رکورد دار جهان‌ هم‌ رحم‌ نکردند
هموطن سلام , چهارشنبه 20 ارديبهشت 1385 - ساعت 22:35

دوچرخه‌ هاينس‌ اشتاکس ، وي‌ را در بسياري‌ از کشورها و بيش‌ از پانصد و سي‌ هزار کيلومتر حمل‌ کرده‌ و رکورد جهان‌ را برايش‌ به‌ ارمغان‌ اورده‌ است‌ در انگليس‌ ربوده‌ شد‌.‌

 

دوچرخه‌ هاينس‌ اشتاکس ، دوچرخه‌ سوار الماني‌ که‌ از سال‌ 1960 ميلادي ، وي‌ را در بسياري‌ از کشورها و بيش‌ از پانصد و سي‌ هزار کيلومتر حمل‌ کرده‌ و رکورد جهان‌ را برايش‌ به‌ ارمغان‌ اورده‌ است‌ در انگليس‌ ربوده‌ شد‌.‌
روزنامه‌ گاردين‌ در شماره‌ امروز خود نوشت‌ ‌، هاينس‌ اشتاکس‌ ، شصت‌ و شش‌ ساله‌ با اين‌ دوچرخه‌ از بسياري‌ از کشورها بازديد کرده‌ و لقب‌ فردي‌ که‌ بيشترين‌ مسافرت‌ ها را در تاريخ‌ داشته‌ به‌ دست‌ اورده‌ است‌‌.‌
وي‌ در تمام‌ کشورها با استقبال‌ مردم‌ محلي‌ رو به‌ رو شده‌ و کمک‌ هاي‌ غذايي‌ و مالي‌ دريافت‌ کرده‌ است‌ اما به‌ محض‌ ورود به‌ خاک‌ انگليس‌ دزدان‌ شهر پورتسموث‌ ، به‌ وي‌ رحم‌ نکردند و دوچرخه‌ قديمي‌اش‌ را به‌ سرقت‌ بردند‌.‌
به‌ نوشته‌ گاردين‌ ، فقط چهار ساعت‌ پس‌ از ورود وي‌ به‌ خاک‌ انگليس‌ ، دزدان‌ اين‌ کشور ، دوچرخه‌اي‌ را که‌ به‌ مدت‌ چهار دهه‌ با اين‌ دوچرخه‌ سوار ماجراجو همراه‌ بوده‌ است‌ ، دزديدند‌.‌
دوچرخه‌ سوار الماني‌ ، دوچرخه‌اش‌ را که‌ بخشي‌ از تاريخ‌ ناميده‌ است‌ ، پس‌ از بسته‌ بندي ، با طناب‌ به‌ پايه‌هاي‌ چادر خوابش‌ بسته‌ بود اما پس‌ از بيدار شدن‌ دريافت‌ دزدان‌ انگليسي‌ ان‌ را سرقت‌ کرده‌اند‌.‌
ديشب‌ پليس‌ انگليس‌ اعلام‌ کرد پس‌ از جستجوي‌ فراوان‌ ، اين‌ دوچرخه‌ تاريخي‌ را در يکي‌ از پارک‌ ها يافته‌ است.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news60049.html