پرونده مردی که اسیر وسوسههای شیطانی شد و پس از کشتن مرد 70 ساله و دزدیدن پژو 206 او، یکنفر را هم زیر گرفت، با صدور قرار مجرمیت به دادگاه کیفری تهران فرستاده شد.
بامداد 30 آبان 84 اهالی آجودانیه تهران با پلیس 110 تماس گرفتند و از بوی تعفن که از طبقه سوم یک آپارتمان به مشام میرسید خبر دادند. ماموران دقایقی بعد به ساختمان مورد نظر رفتند و با جنازه سیاه اردشیر 70 ساله روبرو شدند. سیمی که دور گردن صاحبخانه سالخورده به چشم میخورد نشان میداد وی در جریان یک نقشه شوم خفه و پژو 206 اردشیر از توقفگاه آپارتمان دزدیده شده است، با افشای این مساله جنازه صاحبخانه که چند روز از کشته شدنش می گذشت به دستور بازپرس کشیک دادسرای جنایی پایتخت به پزشکی قانونی انتقال و یافتن سرنخها در دستور کار پلیس دایره 10 آگاهی مرکز قرار گرفت.
فقط سه روز از پیدا شدن جنازه اردشیر گذشته بود که پلیس راه شیراز پی برد پژو 206 قربانی یک شهروند برخورد و او را روانه بیمارستان کرده است. در این بین که علی 35 ساله پشت فرمان پژو 206 نشسته بود بازداشت شد.
وی که به اتهام آدمکشی تحت بازجویی بود، ابتدا مدعی شد پژو 206 را از یک خیابان در تهران دزدیده است و هیچ نقشی در جنایت ندارد اما وقتی که مدارک دادگاه پسند را مقابل چشمانش دید به ناچار لب به بیان حقیقت گشود: اردشیر که به تنهایی زندگی می کرد از دوستان قدیمی ام بود چون همسرم طلاق گرفت، اوضاع زندگی ام آشفته شد، به سراغ اردشیر رفتم و از او خواستم مقداری پول به من قرض بدهد اما رویم را زمین انداخت. آن موقع به دنبال مشاجره ای که پیش آمد، دوست پولدارم را با سیم تلفن خفه کردم، پولهای نقد موجود و ماشین او را دزدیدم و به شیراز گریختم، تا اینکه ....
گزارش ایسکانیوز می افزاید: با اعتراضهای علی، پرونده وی امروز با صدور قرار مجرمیت به دادگاه کیفری تهران فرستاده و قرار شد مجرم جوان بزودی محاکمه علنی شود.
|