باند فرودگاه مشهد پاكسازي شد
هموطن سلام , شنبه 11 شهريور 1385 - ساعت 22:24

تحقيقات كارشناسان كميته فني نشان مي‌دهد كه هواپيما هيچگونه نقص فني نداشته‌است.

 

مدير فني و استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري‌از پاكسازي باند فرودگاه مشهد و رفت وآمد هواپيماها در ان خبر داد .
اقاي بابايي در فرودگاه مشهد گفت : كميته فني وتحقيقاتي سازمان هواپيمايي به همراه بازپرس پرونده اين سانحه بعد از ظهر امروز با تمام عوامل درگير با سانحه‌هوايي فرودگاه مشهد, خلبان و گروه و خدمه پرواز براي روشن‌شدن علت حادثه مصاحبه‌هايي انجام داد.
وي تاكيد كرد: علت حادثه هواپيماي مسافربري توپولوف در فرودگاه مشهد انحراف از مسير هنگام فرود ,شكسته‌شدن چرخ چپ عقب هواپيما و سپس برخوردان با هوك بري ير , وسيله توقف هواپيماي شكاري است.
مدير فني و استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري گفت: تحقيقات كارشناسان كميته فني نشان مي‌دهد كه هواپيما هيچگونه نقص فني نداشته‌است.
بابايي در خصوص اينكه ايا وجود دستگاه هوك بري ير مي‌تواند علت تشديداين حادثه باشد تصريح كرد:اين وسيله با باند اصلي فاصله داشته و هواپيما به علت انحراف از باند با اين وسيله برخورد كرده است اما اين‌موضوع يكي از مسائل و مشكلات فرودگاههاي مشترك نظامي و مسافربري است.
وي همچنين گفت: هم‌اكنون يازده گروه فني عملياتي و تحقيقاتي در فرودگاه مشهد جنبه هاي مختلف علت حادثه را بررسي مي‌كنند.
مدير فني و استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري درباره جمع‌اوري لا‌شه هواپيماي حادثه ديده از فرودگاه مشهد افزود: لا‌شه هواپيما همچنان در فرودگاه موجود است و پس از پايان بررسي و تحقيقات لا‌زم ,جمع اوري خواهدشد .




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news66734.html