گزارش سالانه اف بی آی نشانگر افزایش بسیار زیاد جرایم خشونتبار در آمریکاست.
اداره تحقیقات فدرال اف بی آی در گزارش سالانه خود که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد: سال 2005 میلادی، آمار نشانگر رشد 3/2 درصدی در بیش از یک میلیون و 390 هزار پرونده مربوط به تجاوز، دزدی، ضرب و جرح، آدمکشی و سایر جرایم خشونتبار است.
این میزان افزایش از سال 1991 به بعد، نادر بوده است.
افکار عمومی و مقام های محلی آمریکا این میزان از رشد جرایم را ناشی از پرداختن دولت فدرال به جنگ عراق وافغانستان و صرف پول مالیات برای تأمین هزینه لشکرکشی به جای مبارزه با افزایش جرم و جنایت اما پل مک نالتی، معاون دادستان کل آمریکا در تقابل با این نظر اعلام کرد: بودجههای محلی دولت برای مبارزه با جرایم افزایش نخواهد یافت و اولویت نخست دولت فدرال جنگ با تروریسم نبوده است. وی اشارهای به اینکه این میزان افزایش، ناشی از رشد جرایم خشونتآمیز جامعه است و یا افزایش عادی سالانه نکرد.
|