سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

نوشیدن قهوه خطر آلزایمر را کاهش می‌دهد

پژوهشگران می‌گویند افراد میانسالی که به مقدار متعادلی قهوه می‌نوشند، به طور قابل‌توجهی کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

دي 1387
 مسكن‌هاي طبيعي
3/10/1387
اگر دچار سردرد شد‌ه‌ايد، يك فنجان قهوه مي‌تواند به كاهش درد كمك كند.

آيا شما هم جزو آن دسته از افرادي هستيد كه بلافاصله پس از شروع درد، سراغ قرص و كپسول مي‌رويد؟

 3/10/1387
تغذيه مناسب در دوران نوجواني سلامتي كامل در دوران پيري را تضمين مي‌كند
نان و غلات به ويژه نوع سبوس‌دار آن تأمين كنندۀ مقدار زيادي از انرژي، فيبر و ويتامين‌هاي گروه B و برخي مواد معدني است .

دوران نوجواني يكي از حساس ترين دوران‌ زندگي افراد محسوب مي‌شود كه افراد مي‌توانند با تغذيه مناسب در دوران نوجواني سلامتي كامل در دوران پيري را تضمين كنند.

 
 هنگام خريدن مواد مغذی به نکات بهداشتي آن توجه کنيد
3/10/1387
بايد توجه داشت که نان، سبزي و ميوه جات و گوشت ها را تا حد امکان به صورت تازه مصرف کنيد.

در هنگام خريد نان از روزنامه براي بسته بندي و حمل آن استفاده نکنيد و براي جلوگيري از بيات شدن آن، نان ها را درون کيسه فريزر نگهداري کنيد.

 3/10/1387
مصرف آب ميوه، علت اصلي پوسيدگي دندان كودكان است
حتي نوشيدني‌هاي رژيمي هم كه قند ندارند به علت داشتن خاصيت اسيدي بالا، مي توانند ميناي دندان را تخريب كنند.

نوشيدن آب ميوه به دندان هاي كودكان آسيب مي رساند و كودكاني كه زياد آب ميوه مصرف مي‌كنند، بايد به طور حتم براي معاينه كلي به دندانپزشك مراجعه كنند.

 
 خوردن دو ليوان شير در طول روز ضروري است
3/10/1387
افرادي که آنزيم هضم شير را ندارند مي توانند از شيوه هاي کم لاکتوز و ماست استفاده کنند .

مصرف دو ليوان شير در طول روز براي افراد عادي و سه ليوان براي زنان شيرده بسيار مفيد است.

 3/10/1387
تغذيه با شير مادر، طول عمر كودك را تا سه برابر افزايش مي دهد
در ايران كودكان قبل از چهار ماهگي از تغذيه انحصاري با شير مادر محروم مي شوند.

تغذيه انحصاري با شير مادر در ساعات اول تولد و تا شش ماهگي، يكي از قدرتمندترين ابزار مبارزه با مرگ و مير نوزادان و بهبود سلامت كودكان و مادران است.

 
 درباره رژیم غذایی بدون کربوهیدرات
3/10/1387
افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود هیچ ماده حاوی کربوهیدرات را مصرف نمی‌کنند نسبت به دیگران تست‌های حافظه را بسیار ضعیف‌تر پاسخ می‌دهند.

محققان اعلام کردند رژیم غذایی فاقد کربوهیدرات افراد را دچار فراموشی می‌کند.

 2/10/1387
سودمندی چای سیاه در كاهش چربی خون
به گفته پژوهشگران: مصرف عصاره چای سیاه در پیشگیری از عوارض قلبی، عروقی ناشی از دیابت موثر است.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكی تبریز ، تاثیر مصرف عصاره چای سیاه ایرانی را بر چربی های خون شماری از موش های آزمایشگاهی دیابتی بررسی كردند.

 
 مردان، ميوه و سبزي بيشتري بخورند
2/10/1387
مردان در مقابل برخي از بيماري‌ها از جمله بيماري‌هاي قلبي آسيب‌پذير‌ترند و به همين دليل بايد تا مي‌توانند ميوه و سبزيجات مصرف كنند.

تا كنون هميشه تصور بر اين بوده كه زنان به ميوه و سبزي بيشتري نياز دارند اما با وجود اينكه مصرف سبزيجات براي همه ضروري است تازه‌ترين تحقيقات نشان مي‌دهد كه مردان بايد بيشتر ميوه و سبزي بخورند.

 2/10/1387
چای سبز از ابتلا به سرطان پروستات می كاهد
بررسی های متخصصان نشان می دهد، نوشیدن روزانه چای سبز خطر ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته را تا حد قابل ملاحظه ای كاهش می دهد.

مصرف چای سبز میزان ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته را تا 50 درصد كاهش می دهد.

 
 تغذيه نامناسب،عدم استفاده ازنورخورشيد وبي‌تحركي درابتلابه پوكي استخوان موثرند
2/10/1387
قرار گرفتن در معرض نور مستقيم خورشيد به مدت 10 الي 15 دقيقه در ساعات 10 صبح و يا 4 بعدازظهر، بخشي از ويتامين D مورد نياز بدن را تامين مي‌كند.

با افزايش سن، تراكم استخوان افراد افزايش مي‌يابد، به گونه‌اي كه حداكثر تراكم استخوان در سنين 20 تا 30 سالگي ديده مي‌شود و در سنين حدود 40- 30 سالگي ثابت باقي مانده و بعد از 40 سالگي در همه افراد رو به كاهش مي گذارد.

 2/10/1387
رژيم غذايي حاوي فيبر زياد براي مبتلايان به ديابت مضر است
شاخص گليسميك مقياسي براي محاسبه ميزان گلوكز خون است و رژيم غذايي با شاخص گليسميك پايين در واقع حاوي مواد غذايي است كه ميزان گلوكز كمتري دارند.

نتايج يك تحقيق جديد كه در كانادا صورت گرفته نشان داده است: رژيم‌هاي غذايي حاوي فيبر فراوان براي افراد ديابتي مضر هستند.

 
 جنبش آهسته‌خوري
2/10/1387
جنبش غذاي آهسته از تنوع زيستي در فراهم آوري غذاها حمايت مي‌كند، دانش افراد در رابطه با مزه‌ها را بالا مي‌برد .

حلزوني به آهستگي راه مي‌رود تا ياد ما بياورد كه در اين دنياي شلوغ بد نيست كمي هم به ياد خودمان باشيم و گاهي آهستگي را تجربه كنيم.

 2/10/1387
كاهش كربوهيدرات در رژيم غذايي به مهارت‌هاي ذهني آسيب مي‌رساند
اگر ذخاير كربوهيدرات در بدن وجود نداشته باشد، آسيب جدي به مغز وارد مي‌شود و اين عضو با كمبود انرژي و سوخت مواجه خواهد شد.

متخصصان تغذيه هشدار دادند: رژيم‌هاي غذايي حاوي كربوهيدرات اندك تاثيرات نامطلوبي روي مهارت‌هاي ذهني افرادي كه رژيم مي‌گيرند، بر جاي مي‌گذارند.

 
 دیابتی ها مراقب باشید،فشار خون در کمین است
2/10/1387
سعی کنید غذاهای ساده، آب گوشتی ، کباب ماهی، مرغ و گوشت سفارش دهید. بد نیست راجع به نحوه طبخ غذا پرسش کنید.

افراد مبتلا به دیابت ریسک بالایی از نظر مبتلا به فشار خون بالا نیز دارند . مصرف نمک زیاد در رژیم غذایی این ریسک را بالاتر می برد. بنابراین پزشک به افراد دیابتی توصیه می کند که از مصرف غذاهای نمکی اجتناب کنند.

 1/10/1387
كرفس، يك آنتي‌اكسيدانت قوي
کرفس با دارا بودن مقادیر فراوانی از ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی و دفاع بدن در مقابل بیماری‌های کمک می‌کند.

تحقيقات نشان مي‌دهد كه كرفس حاوي مقادير قابل توجهي آنتي‌اكسيدانت است كه از تخريب سلولي جلوگيري مي‌كند.

 
 آلوده‌‌ترين مواد غذايي
1/10/1387
هلو يكي از زيبا‌ترين ميوه‌هاست اما گفته مي‌شود كه پرز‌هاي موجود روي پوست آن محل مناسبي براي تجمع باكتري‌ها به شمار مي‌آيد.

آيا تا به حال فكر كرده بوديد كه تخم مرغ يكي از آلوده‌ترين مواد غذايي است كه بايد هنگام مصرف حتما پوسته آن را به خوبي شست‌وشو داد.

 1/10/1387
زيتون موثر براي مقابله با پوكي استخوان و پيري زودرس
زيتون داراي تركيبات مختلفي مانند آب 60 درصد، روغن 20 درصد، قند 10 درصد، پروتئين، مواد معدني، كلسيم و سلولز است و 100 گرم ميوه آن 224 كالري انرژي دارد.

با مصرف فرآورده‌هاي زيتون مي‌توان با مشكل پوكي استخوان و پيري زودرس مقابله كرد.

 
 سواد تغذيه‌اي و مكمل‌هاي غذايي
1/10/1387
مشاهدات علمي نشان داده است مكمل‌هاي رژيمي، اثرات بسيار سودمندي بر سلامت فرد دارد.

در گذشته‌اي نه‌چندان دور، نگاه به علم تغذيه نگاهي حاشيه‌اي بود، اما امروز به‌خوبي مي‌دانيم كه براي حفظ و ارتقاي سلامت، پيشگيري از بيماري و موفقيت در درمان و بازتواني، به‌شدت به اين علم محتاجيم.

 1/10/1387
آلبالو ضد عفوني کننده قوي روده
مصرف آلبالو براي دفع سنگ كليه و رفع مشكل سنگ كيسه صفرا سودمند است.

آلبالو در حقيقت نوعي گيلاس است كه در زبان لاتين Sour cherry نام دارد و ميوه آن كمي كوچكتر از گيلاس بوده، قهوه‌اي تيره يا سياه و ترش مزه است.

 
  1   2   3   4   5   6   7   8   9
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار