سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

نوشیدن قهوه خطر آلزایمر را کاهش می‌دهد

پژوهشگران می‌گویند افراد میانسالی که به مقدار متعادلی قهوه می‌نوشند، به طور قابل‌توجهی کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

دي 1387
 توزيع نان غني شده در مدارس شهر تهران
22/10/1387
در اين طرح دانش آموزان هفته‌اي 3 بار به همراه شير 50گرم نان غني شده با كشمش، شكلات، خرما و گردو دريافت مي‌کنند.

دبير کميته‌ ملي تغذيه مکمل مدارس از توزيع نان صنعتي غني شده در مدارس مناطق 19 گانه شهر تهران خبر داد.

 22/10/1387
عرضه بيسكويت‌ سبوس‌دار و كيك و كلوچه غني شده در مدارس
لقمه سالم  شامل نان و پنير و گردو، نان و تخم‌مرغ، نان و پنير و خيار، نان و پنير و گوجه‌فرنگي و نان و كره و عسل می باشد.

دستورالعمل پايگاه تغذيه سالم براساس ماده 3 آيين‌نامه اجرايي تامين، حفظ و ارتقاي سلامت جسمي، رواني و اجتماعي دانش‌آموزان مصوب هيات وزيران تهيه و به مدارس كشور ابلاغ شد.

 
 مصرف نمک در کشور 5 برابر استاندارد است
22/10/1387
بزرگ شدن قلب ، کم آبي بدن ، زخم معده ، سرطان معده و نيز بيماري هاي کبدي از عوارض ديگر اين چاشني سفيد به شمار مي آيد.

براساس اعلام معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي ايران مصرف سرانه نمک در کشور ما هم اکنون 10 تا 15 گرم است که اين رقم بايد به سه گرم در روز تقليل پيدا کند.

 22/10/1387
كته يا چلو كدام بهتر است؟
معمولا برنج كهنه از برنج نو بهتر است. براي نگهداري از برنج و جلوگيري از خراب شدن آن هيچ‌گاه برنج را در نور مستقيم خورشيد و در جاي مرطوب قرار ندهيد.

‌برنج بعد از نان، پرمصرف‌ترين ماده غذايي در الگوي غذايي ايرانيان است و از گروه غلات به شمار مي‌آيد. از نظر تغذيه‌اي برنج منبع خوبي از كربوهيدرات‌هاي پيچيده است، سديم ندارد و ميزان چربي آن بسيار ناچيز بوده و فاقد كلسترول است.

 
 نحوه تغذيه در متعادل نگه داشتن وزن بدن موثر است
22/10/1387
تناسب غذايي نيز، بدين معناست که نحوه تغذيه با سن، شرايط جسمي و فعاليت بدني فرد متناسب باشد.

براي داشتن وزني متعادل و پيشگيري از چاقي بايد از غذا خوردن در مقابل تلويزيون، راديو و رايانه خودداري کرد چرا که سبب بي توجهي فرد نسبت به ميزان تغذيه مي شود.

 21/10/1387
سير بخور سرما نخور
پژوهشگران همچنين دريافته‌اند مصرف سير علا‌وه بر درمان بيماري‌هاي قلبي مي‌تواند در درمان برخي از انواع سرطان‌ها مفيد باشد.

تحقيقات نشان مي‌دهد كساني كه روزانه قرص‌هاي مكمل حاوي سير مصرف مي‌كنند بسيار كمتر از افرادي كه سير نمي‌خورند در معرض ابتلا به سرماخوردگي هستند.

 
 صبحانه‌خورها بهتر ياد مي‌گيرند
21/10/1387
از سوي ديگر پژوهشگران توصيه مي‌كنند كه براي كاهش وزن صبحانه مفصل بخوريد.

نخوردن صبحانه ضريب هوشي و قدرت يادگيري كودكان و دانش‌آموزان را كاهش داده و به خستگي زودهنگام آنان منجر مي‌شود.

 21/10/1387
تاثير گوجه ‌فرنگي در تسكين دردهاي جراحي شكمي
ليكوپن از ترشح دسته‌اي از پروتئين‌ها كه در تشكيل بافت‌هاي غيرطبيعي و چسبنده‌اي در داخل شكم نقش دارند، جلوگيري مي‌نمايد.

پژوهشگران به تازگي دريافته‌اند كه مصرف گوجه فرنگي در تسكين دردهاي پس از جراحي‌هاي ناحيه معده و روده تاثير مطلوب دارد.

 
 چاي سبز در پيشگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي مؤثر است
21/10/1387
چاي سبز داراي اثراتي چون كاهش فشارخون، خاصيت آنتي اكسيداني، كاهش چربي هاي خون بوده و باعث افزايش ظرفيت آنتي اكسيدان پلاسما مي شود.

مصرف چاي سبز باعث كاهش فشار و چربي خون شده و در بهبودي بيماران مبتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي مؤثر است.

 21/10/1387
آب معدني منجمد شده مي‌تواند سرطان‌زا باشد
ظروف آب معدني صرفا براي نگهداري آب در درجه حرارت يخچال طراحي شده‌اند. به عبارتي طراحي آنها براي شرايط سرد و خنك است، نه انجماد.

آب آشاميدني در دهه‌هاي مختلف به روش‌هاي متفاوتي در اختيار افراد قرار مي‌گرفت كه هر كدام معايب و مزاياي خودش را داشت.

 
 مصرف چاي، فعاليت باكتري هاي دهاني را كاهش مي دهد
21/10/1387
توصيه مي شود افرادي که دهان آنها بوي بد مي دهد روزانه 4 ليوان چاي مصرف كنند.

تحقيقات نشان مي دهد ميان تغيير رنگ دندان به و نوشيدن چاي ارتباط نزدیکی وجود دارد.

 21/10/1387
يد عامل مهمي در رشد افراد است
مصرف  يد لازم در دوران بارداري، در رشد جنين تأثير زيادي داشته و استفاده از انواع ماهي و غذاهاي دريايي منبع بسيار خوبي براي تأمين اين عنصر  است.

يد يكي از عناصر بسيار مهم در رشدو سلامت تيروئيد و پوست افراد است كه مصرف روزانه 150 ميكرو گرم آن براي افراد لازم است.

 
 ديابتي‌ها خرمالو كم بخورند
20/10/1387
ميوه خرمالو هر چه بيشتر برسد پكتين آن كمتر مي‌شود لذا توصيه مي‌شود براي استفاده بيشتر از پكتين نبايد خرمالو بيش از اندازه برسد.

يك كارشناس تغذيه گفت: ‌خرمالو با دارا بودن رنگدانه‌هاي پلي فنوليك، خاصيت ضدسرطاني دارد.

 20/10/1387
انگور حافظه را زنده مي‌كند
آب انگور حاوي تركيبات پلي‌فنوليك طبيعي است كه خاصيت آنتي‌اكسيدان و ضدالتهاب دارد.

تحقيقات نشان مي‌دهد، نوشيدن آب انگور به تقويت حافظه افراد مسن كمك مي‌كند.

 
 عصاره چای درمان می‌کند
20/10/1387
آنها امیدوارند پس از بررسی‌های بیشتر بتوانند دارویی برای کم کردن عوارض پرتودرمانی در بیماران مبتلا به سرطان استفاده کنند

نوشیدن چای برای خودش کلی مفید است و کم و بیش درباره آن چیزهایی شنیده‌ایم، اما به تازگی محققان آمریکایی و آلمانی در یک پروژه تحقیقاتی مشترک به این نتیجه رسیده‌اند که عصاره چای اثرات موضعی هم دارد.

 19/10/1387
زعفران؛ شادي‌بخش و تقويت‌كننده تمايلات جنسي
زعفران تقويت‌كننده حافظه، افزايش‌دهنده تمركز، ضد تشنج، افسردگي، اسپاسم، آلزايمر و پاركينسون است و براي درمان دردهاي عصبي و كم‌خوابي مفيد است.

بسياري از ما گمان مي‌كنيم زعفران فقط براي خوشرنگ كردن غذاست، در حالي كه خواص درماني اين ادويه معطركننده آنقدر هست كه براي آن بهاي زيادي بپردازيم.

 
 تاثیر غذا بر حافظه
19/10/1387
توصیه می‌شود هر 4 تا 5 ساعت یك بار، کمی غذا بخورید، زیرا این امر سبب می‌شود علاوه بر این كه قند خون تنظیم شود، مغز نیز انرژی كافی به دست آورد.

آیا مواد غذایی كه مصرف می‌كنید، تأثیر زیادی بر جسم و روح شما می‌گذارد؟شاید پاسخ دهید خیر. در این صورت بهترین شانس‌هایی كه می‌تواند در سلامت‌ شما تأثیرگذار باشد، را از دست می‌دهید.

 19/10/1387
كنجد ، فشارخون را كاهش مي‌دهد
كنجد ضدرماتيسم است و براي رفع ناراحتي كيسه صفرا مفيد است. دم‌كرده برگ كنجد اسهال خوني را برطرف مي‌كند.

كنجد داراي پروتئين، لسيتين و ويتامين‌هاي B ،D ،E و F است. روغن كنجد مركب از حدود 70 درصد اسيدهاي چرب اشباع نشده مانند لينولئيك اسيد ، ‌اولئيك اسيد و مقداري اسيدهاي چرب اشباع شده است.

 
 مبارزه با ديابت و چاقي با مصرف ادويه‌
19/10/1387
مصرف زردچوبه موجب كاهش كم، اما موثر در وزن و ميزان چربي شده و حاكي از تاثير مثبت مصرف اين ماده غذايي بر تركيبات بدن انسان است.

تحقيقات نشان مي‌دهد، يك نوع ماده ادويه‌اي آسيايي كه در زردچوبه و كاري وجود دارد و از ديرباز براي كاهش گرگرفتگي و تسكين درد و درمان جراحات كاربرد داشته است، مي‌تواند از بروز ديابت جلوگيري كند.

 19/10/1387
استخوان‌هاي محكم با پرتقال و خرمالو
فرآورده‌هاي لبني همچون شير، ماست، كشك، قره قوروت، پنير و نيز برخي خشكبار از جمله كشمش، بادام، پسته و گردو نيز از منابع مهم و بسيار خوب كلسيم‌اند.

يك كارشناس تغذيه گفت:‌ مصرف برخي ميوه‌جات همچون پرتقال، خرمالو، انگور و توت فرنگي، در پيشگيري از ابتلا به بيماري پوكي استخوان موثر است.

 
  1   2   3   4   5   6   7   8   9
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار