چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

گردو بخوريد تا رگ‌هايتان بسته نشود

آخرين تحقيقات نشان مي‌دهد مصرف چند عدد گردو پس از هر وعده غذايي موجب مي‌شود چربي موجود در غذا بر رگ‌ها تاثير منفي نداشته باشد.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

از 26/5/1387 تا 30/5/1387
 تغيير رژيم غذايي مي‌تواند بيماري كبد چرب را مهار كند
28/5/1387
سبزيجات، ميوه‌ها، لوبيا و حبوبات پردازش نشده نمونه‌هايي از غذاهاي كم گليسميك هستند كه به كندي قند خون را در انسان‌ها بالا مي‌برند.

رژيم‌هاي غذايي مملو از كربوهيدراتي‌هايي كه سريع مي‌سوزند، مي‌تواند موجب ابتلا به بيماري كبد چرب و در نتيجه نارسايي كبد و مرگ بيمار شود.

 28/5/1387
‌مصرف شير آلوده و پنيرهاي بي‌نمك شايع‌ترين علت بروز تب مالت در كشور است
در مواردي كه مواد پاستوريزه ندارید، ‌شير را قبل از مصرف 10 دقيقه جوشانده و پنيرهاي‌ بي‌نمك را به قطعات كوچك تقسيم و 40 روز در آب نمك غليظ قرار دهید .

كارشناس مبارزه با بيماري‌هاي واگير معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد، شايع‌ترين راه ابتلا به بيماري تب مالت در كشور را ‌مصرف مواد لبني غيرپاستوريزه به ويژه شيرآلوده و پنيرهاي بي‌نمك، اعلام كرد.

 
 رژيم سرشار از امگا-3 علائم اوليه ديابت را خنثي مي سازد
28/5/1387
اسيدهاي چرب امگا-3 با قدرت از توليد مولكول هاي ضدالتهابي كه مي تواند حمله به سلول هاي توليدكننده انسولين را سركوب كند، حمايت مي كند.

به گفته محققان مصرف اسيدهاي چرب امگا-3 خطر حمله بدن به سلول هاي توليدكننده انسولين را كاهش مي دهد.

 28/5/1387
برخی از بستنی ها دشمن سلامتی هستند
بهتر است از بستنی های مطمئن استفاده کنید تا از خنک شدن در تابستان لذت ببرید نه اینکه پس از مصرف تاوان خنکی آن را بپردازید.

بررسی ها نشان داده اند اخیرا برخی از مواد بعضا مصنوعی وارد فرمول بستنی ها شده اند که این مواد به شدت برای سلامت بدن خطرناکند.

 
 هشدار پزشکان در مورد مصرف نوشابه «رد بول»
28/5/1387
مصرف اين نوشابه به تمرکز فکري کمک و واکنش شخص سريع‌تر مي شود. پس بهتر است ورزشکاران قبل از شرکت در مسابقه، رد بول بنوشند.

در آگهي‌هاي تبليغاتي گفته مي‌شود که نوشابه رد بول، انرژي زا بوده و به شخص اين احساس را مي‌دهد که بال درآورده است ولي متخصصان هشدار مي‌دهند كه اين نوشابه انرژي زا، داراي عوارض جانبي است.

 28/5/1387
شيرمادر با بيماريهاي ميكروبي مبارزه مي‌كند
اخيرا نيز در تاييد يافته‌هاي قبلي محققان دو پروتئين قندي به نام‌هاي MVC-4 و MVC-1 را در شير مادر شناسايي كرده‌اند كه خاصيت مبارزه با بيماريها را دارد.

پژوهشگران سوئيسي و استراليايي به شواهد علمي تازه‌اي در تاييد فوايد و خواص منحصر به فرد شير مادر دست يافته‌اند.

 
 مصرف روغن جامد از 80 درصد به 55 درصد کاهش يافت
28/5/1387
ميزان مصرف اسيد چرب ترانس روغن جامد ارتباط کاملا مستقيمي با بروز بيماري هاي قلبي و عروقي دارد .

معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: سهم مصرف روغن جامد خانوارها از 80 درصد در سال 83 به 55 درصد در سال 86 کاهش يافته است .

 26/5/1387
ارتباط مصرف گوشت قرمز در بارداري با بيماري تنفسي کودک
بهترين راه جهت پيشگيري از اين عوارض استفاده بيشتر از غذاهاي دريايي و گوشت سفيد و ميوه ها و سبزيجات و به طور کلي رژيم غذايي مديترانه ايست.

تحقيقات نشان داده مادراني که در دوران بارداري بيشتر از گوشت قرمز استفاده مي کنند فرزندانشان پس از تولد بيشتر در معرض آسم و ديگر بيماريهاي تنفسي قرار دارند.

 
 ماهي چرب، محافظ چشم سالمندان‌
26/5/1387
خوردن ماهي چرب در پيشگيري از بيماري «تحليل نقطه ماكولار چشم» كه با بالا رفتن سن شايع مي‌شود، نقش قابل توجهي دارد.

تحقيقات نشان مي‌دهد: مصرف ماهي چرب يكبار در هفته خطر تحليل رفتن بينايي را كاهش داده و از چشم‌ها حفاظت مي‌كند.

 26/5/1387
لوبيا سبز، ضد كم خوني‌
لوبيا سبز همچنين داراي ويتامين «ث» و آهن است و از كم خوني جلوگيري مي‌كند و ضد سرماخوردگي است.

فصل تابستان، بازار داغ فروش لوبيا سبز است كه داراي خواص درماني فراواني است. لوبيا سبز سرشار از ويتامين و بويژه ويتامين «اي» است كه به همين دليل شير مادران را زياد مي‌كند.

 
 سوتغذيه دررشد فكري كودكان تاثير دارد
26/5/1387
محروميت هاي سال هاي اول عمر حتي پس از آنكه كودك به يك خانواده با محبت و دلسوز سپرده شود آثار دراز مدتي را توانايي هاي كودكان به جاي مي گذارد.

سوتغذيه شديد و ديگر اشكال محروميت در ابتداي كودكي آثار ماندگاري در رشد و نمو فكري كودكان در سال هاي بعد مي گذارد.

 26/5/1387
كمتر شكر بخوريد
به گفته متخصصان، مواد غذايي شامل كربوهيدرات ساده (قندي) مثل قند، شكر، شيريني‌ها و نوشابه‌هاي رنگارنگ گلوكز خون را افزايش مي‌دهد.

هر چقدر هم به خوردن يك صبحانه با چاي شيرين و نان و پنير علاقه داشته باشيد، بايد مصرف شكر را كاهش دهيد؛ چراكه محققان بر اين باورند‌ مصرف شكر به عنوان كربوهيدرات براي بدن مضر است.

 
 تراكم زمان در يك قرص مستطيلي
26/5/1387
شايد اصلي‌ترين ويژگي اين مواد خوراكي حجم كوچك آن باشد كه ديگر نيازي به اشغال فضاي صندوق عقب‌خودرو نيست.

زماني بود كه تهيه عصاره گوشت يا سبزيجات ساعت‌ها از كدبانو‌هاي خانه وقت مي‌گرفت.

 26/5/1387
رستوران‌های سوئد از مواد آلرژی‌زا پاک می‌شوند

مبتلايان به آلرژی غذایی بزودی می‌توانند در سوئد در غذاخوری‌هایی که گواهی عاری از آلرژی دارند، غذا بخورند.

 
 رو زرد تو سرخ‌
26/5/1387
گريپ‌فروت منبع غني ويتامين ث است. به نحوي كه نصف گريپ‌فروت، بيش از 50 درصد ميزان مورد نياز روزانه بدن ويتامين «ث» را در بر دارد.

گريپ‌ فروت يكي از مركباتي است كه بيشتر از 4000 سال است در هند و مالزي كاشته مي‌شود. گريپ‌فروت ميوه مشترك فصل پاييز و زمستان است.

  1   2
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار