سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

فورا بعد از غذا چای ننوشید

آهن یکی از املاح مورد نیاز بدن است و اعمال حیاتی متعددی را در بدن به عهده دارد. نقش اصلی آهن، حمل اکسیژن در هموگلوبین خون و میوگلوبین عضلات است.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

شهريور 1387
 پسته؛ فقط با بسته‌بندي و پروانه وزارت بهداشت
28/6/1387
آجيل‌هاي فله را از دستفروش‌ها و فروشگاه‌هاي دور افتاده كه مشتري‌هاي كمي دارند خريداري نكنند بلكه به سراغ فروشگاه‌هاي شناخته شده بروید.

پسته، يكي از مهم‌ترين صادرات غيرنفتي ايران به شمار مي‌آيد، اما سلامت پسته‌هاي ايراني، چندي است كه دچار ترديد قرار گرفته است.

 28/6/1387
تست اعتياد به هله هوله
تعداد وعده‌هاي غذايي خود را افزايش بدهيد و از حجم آنها بكاهيد. با پيروي از اين دستور‌العمل ساده مي توانيد از شر اعتياد به هله‌هوله‌ها خلاص شويد.

آيا هر روز هله هوله مي‌خوريد؟ آيا هيچ‌گاه به فكر پنهان كردن هله هوله‌هايتان افتاده‌ايد و وقتي كسي به آنها دستبرد زده به شدت عصباني شده‌ايد؟

 
 غذايتان را اين‌گونه سرخ كنيد
28/6/1387
روغن مصرفي را بايد دائم تعويض كرد .تحقيقات نشان داده‌اند، روغن سرخ شده مواد زيانباري توليد مي‌كند كه شبيه مواد شيميايي موجود در دود سيگار است.

سرخ كردن غذا يكي از شيوه‌هاي سنتي طبخ غذاست كه بهتر است تا حد امكان از آن پرهيز شود. آب‌پز، بخارپز و كباب‌پز كردن غذا، سالم‌ترين روش پخت غذاست.

 28/6/1387
مفيد بودن روغن آفتاب‌گردان براي کاهش فشار خون
محققان پس از بررسي  اعلام کردند کساني که ميزان امگا 6 بيشتري مصرف مي‌کنند فشار خون پايين‌تري دارند.

تحقيقات پژوهشگران دانشگاه شيگاي ژاپن نشان مي‌دهد روغن آفتاب‌گردان که حاوي مقادير بالايي از امگا 6 است مي‌تواند در کاهش فشار خون موثر باشد.

 
 بهترين رژيم لاغري چيست؟
28/6/1387
حذف کامل قند از رژيم امکان پذير نيست. کافي است مصرف قندهاي خالص را براي خود محدود کنيم.

به تدريج که ذائقه مردم به غذاهاي شيرين عادت مي کند، کارخانجات مواد غذايي نيز روز به روز، محصولات شيرين تري به بازار روانه مي کنند و اين چرخه معيوب، پبوسته ادامه مي‌يابد.

 27/6/1387
درمان كم خوني با تخم مرغ و آب پرتقال
ميوه‌هاي ترش همانند پرتقال سرشار از ويتامينC هستند و اين ويتامين به بدن كمك مي كند تا 3 برابر بيشتر آهن موجود در تخم مرغ را جذب كند.

اين نكته را مي‌دانستيد كه خوردن تخم مرغ به همراه آب پرتقال به عنوان صبحانه در درمان كم خوني موثر است.

 
 وابستگي به گوجه فرنگي
27/6/1387
ماده معروفي به نام ليكوپين در گوجه فرنگي وجود دارد كه به همراه آنتي‌اكسيدانت‌ها به جنگ بيماري‌هاي قلبي و سرطان مي‌رود.

براي اينكه به گوجه‌فرنگي وابسته شويد، 3 دليل خوب وجود دارد. به خصوص اگر از رژيم‌هاي لاغري پيروي مي‌كنيد، بايد بدانيد كه هر عدد گوجه‌فرنگي متوسط تنها 14 كالري دارد.

 27/6/1387
مصرف چاي بابونه در پيشگيري از مشكلات ناشي از ديابت نوع دوم موثر است
با اين حال پژوهشگران با دستيابي به اين نتايج اميدوار شده‌اند كه بتوانند از  گياه بابونه داروهاي ضد ديابت توليد كنند.

نوشيدن چاي بابونه به طور روزانه به پيشگيري از مشكلات و ناراحتي‌هاي ناشي از ديابت نوع دوم از قبيل از دست دادن قدرت بينايي يا آسيب‌هاي وارده به سيستم عصبي و كليه‌ها كمك مي‌كند.

 
 معجزه آواكادو در سالاد‌ها
27/6/1387
خوردن يك ظرف سالاد به همراه آواكادو نه تنها از بيماري‌هاي قلبي جلوگيري مي‌كند، بلكه ريسك ابتلا به سرطان و بيماري‌هاي چشمي را كاهش مي‌دهد.

سبزيجات، منبع غني آنتي اكسيدانت هستند و تا حدود بسيار زيادي نياز بدن به ويتامين و املاح معدني را تامين مي‌كنند.

 27/6/1387
کرفس از سرطان و فشار خون بالا جلوگیری می کند
در ضمن کرفس با دارا بودن مقادیر فراوانی از ویتامین ث به تقویت سیستم ایمنی و دفاع بدن در مقابل کلیه بیماریهای تهاجمی کمک می کند.

تحقیقات نشان داده مصرف کرفس به منظور جلوگیری و مقابله با سرطان، فشار خون بالا، انواع تورم و نقرس بسیار مفید است.

 
 دانه انگور مانع از پیشرفت آلزایمر می شود
27/6/1387
محققان دریافته اند که عصاره دانه انگور سرشار از پلی فنولیک می باشد که آنتی اکسیدانی مفید برای سلامت بدن ومغز می باشد.

تحقیقات جدید نشان می دهد که عصاره دانه انگور از تشکیل و پیشرفت پلاکهای مغزی در بیماران مبتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.

 27/6/1387
بالاخره جامد يا مايع؟
از آنجا كه اين روغن‌ها ابتدا مايع بوده و طي فرايندي جامد مي‌شوند ميزان اسيد‌هاي چرب اشباع كه نقش مهمي در ايجاد بيماري‌هاي قلبي دارند در آنها بيشتر مي‌شود.

هرچند هنوز هم مصرف كنندگان روغن جامد در كشور ما كم نيستند اما الگوي مصرف روغن مايع در ديگر كشورها و توصيه كارشناسان نشان مي دهد كه استفاده از روغن هاي مايع ضرر كمتري براي بدن دارد.

 
 كاهش فشار خون با سالاد ميوه
27/6/1387
تركيب ماست كم‌چرب با ميوه‌ها نه تنها خواص آنها را چندبرابر مي‌كند، بلكه موجب مي‌شود ضمن تامين ويتامين ها، كلسيم مورد نياز هم به بدن برسد.

تحقيقات نشان مي‌دهد كه افزودن ميوه و سبزيجات به رژيم غذايي تا حدود زيادي به كاهش فشارخون كمك مي‌كند.

 27/6/1387
ماكاروني ، جايگزين برنج و نان
با نرم شدن ماكاروني جذب كربوهيدرات‌ها به عنوان يكي از مهم‌ترين اجزاي آن سريع‌تر و آسان‌تر صورت مي‌گيرد.

درگير و دار دم كشيدن قيمت برنج و گراني‌هاي غيررسمي نان به بهانه‌هاي گوناگون، بسياري از شهروندان ماكاروني را به عنوان جايگزيني مناسب براي اين دو ماده غذايي انتخاب كرده‌‌اند.

 
 نخوردن صبحانه به عملکرد مغز لطمه می زند
27/6/1387
نخوردن صبحانه در نهایت باعث از بین رفتن یادگیری و تمرکز حواس می شود .

نخوردن صبحانه باعث ثابت بودن گلبول خون می شود و این کار بر عملکرد طبیعی مغز لطمه وارد و مغز قادر به فعالیت روزمره ی خود نمی شود.

 27/6/1387
تاثیر سوسیس و کالباس بر روده
مصرف این گونه غذاها كه جزو غذاهای  پركالری نیز محسوب می شوند،سبب چاقی نیز می شود، كه یكی از عوامل خطر ابتلا به سرطان است.

مصرف گوشت های فراوری شده، مانند سوسیس و كالباس، خطر سرطان روده را افزایش می دهد.

 
 چاي قند و شكر پهلو
27/6/1387
به گفته برخي كارشناسان ، مصرف شیرین كننده‌های مصنوعی با تحریك اشتهای افراد ممكن است حتی در نهایت به افزایش وزن آنان منجر شود.

علاوه بر عادت ما ايراني‌ها براي نوشيدن چاي قند پهلو و استفاده از شكر در پخت شيريني ها و كيك‌ها، براي پخت بسياري از غذا‌ها از جمله شله زرد و حلوا كه اين روز ها مشتري زيادي دارند نيز از شكر استفاده مي‌شود.

 27/6/1387
غذاهای سالم برای مغز
آنتی‌اکسیدان‌ها در ویتامین‌های C، E و A یا بتاکاروتن یافت می‌‌شوند، شما باید به مقدار کافی از این مواد بخورید. این مواد به طور طبیعی در سبزی‌ها و میوه‌ها یافت می‌شوند.

آنچه شما می‌خورید، می‌تواند آثار درازمدتی بر حفظ کارآیی و دقت عمل مغز داشته باشد.

 
 آيا قهوه فاكتور خطرزايي براي بروز پوكي استخوان است؟
27/6/1387
تاثيرات احتمالي منفي مصرف قهوه روي استحكام استخوانها عمدتا به افرادي محدود مي‌شود كه كلسيم كمتري مصرف مي‌كنند.

نگراني‌هايي در مورد تاثير قهوه روي استحكام استخوانها وجود دارد؛ چرا كه اين ماده مي‌تواند جذب كلسيم از مجاري گوارشي را دچار اختلال كند.

 27/6/1387
عرضه پفك، چيپس، شكلات، سالاد الويه و سوسيس و كالباس در بوفه مدارس ممنوع شد
مواد خوراكي كه ضمن تامين حدود 500-300 كالري از انرژي با استانداردهاي بهداشتي تهيه و با داشتن شرايط بهداشتي  به دانش آموزان فروخته مي‌شود.

درآستانه سال تحصيلي جديد، وزارت بهداشت با همكاري آموزش و پرورش، آيين نامه‌اي تحت عنوان شرايط مواد خوراكي سالم، شرايط مكان فيزيكي و شرايط فروشنده موادغذايي پايگاه تغذيه سالم مدارس، به مدارس ابلاغ شد.

 
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار