پنجشنبه 30 آبان 1387

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 نسخه موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 
  حجاب و عفاف »

دید گاه دو گردشگر فرانسوی در بازدید از نمایشگاه عکس "نور"

افتتاح نمایشگاه عکس عفاف و حجاب (نور) در خانه عکاسان ایران

نمایش فیلمهای منتخب جشنواره نور

اخبار خارجی تغذيه پژوهشها از ارتباط رژيم غذايي پركالري با پسر دار شدن مادران خبر دادند

 
 

سلامت نیوز , پنجشنبه 5 ارديبهشت 1387

پژوهشها از ارتباط رژيم غذايي پركالري با پسر دار شدن مادران خبر دادند

 
 

ميل افراد در كشورهاي پيشرفته به استفاده از غذاهايي با كالري كم در رژيم غذايي روزانه يكي از علت‌هاي كاهش تولد نوزدان پسر در اينگونه جوامع شده است.

بر اساس تحقيقات جديد، امكان پسر دار شدن مادران در هنگام بارداري با داشتن رژيم غذايي با كالري بالا و خوردن مداوم صبحانه مرتبط است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبكه خبري بي.بي.سي ، اين تحقيق توسط دانشگاههاي اكستر و آكسفورد به طور مشترك بر روي ‪ ۷۴۰‬مادر باردار صورت گرفت.
بنابراين گزارش، ‪ ۵۶‬درصد مادراني كه در اين تحقيق شركت داشتند، در هنگام بارداري از غذاهايي پر انرژي استفاده كردند و صاحب فرزند پسر شدند.
اين در حالي كه نزديك به ‪۴۵‬درصد از مادراني كه صاحب فرزند دختر شدند، از تغذيه ضعيفتري نسبت به ديگران در اين تحقيق برخوردار بودند.
به گفته دكتر فيونا متيو از دانشگاه اكستر، چنانچه مادري به اندازه كافي از منابع غذايي مغذي در زمان بارداري بهره مند شود، بسيار منطقي است كه صاحب فرزند پسر شود .
اين گزارش مي‌افزايد: مادراني كه داراي فرزند پسر شده اند، در هنگام بارداري و پيش از آن از مواد مغذي كه حاوي پتاسيم، كلسيم و ويتامين‌هايي نظير ‪ C , E‬و ‪ B12‬استفاده كردند.
به گزارش بي.بي.سي، اين تحقيقات در پي يافتن علت نرخ پايين تولد فرزند پسر در كشورهاي پيشرفته صنعتي، بويژه در انگليس انجام گرفت.
اين تحقيق نشان مي‌دهد، ميل افراد در كشورهاي پيشرفته به استفاده از غذاهايي با كالري كم در رژيم غذايي روزانه يكي از علت‌هاي كاهش تولد نوزدان پسر در اينگونه جوامع شده است.
به گزارش بي.بي.سي، نتيجه تحقيقات اين دو دانشگاه در اين زمينه در مجله انجمن سلطنتي علوم زيست شناسي به چاپ رسيده است.

 
 

رانندگي و مصرف الكل، مشكلي بزرگ براي آمريكا
رژیم غذایی بد، منجر به حملات قلبی خواهد شد
شکلات سیاه، کلسترول خون را پایین می آورد

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  معرفی ما  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۸۷ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار