
پژوهشگران دانشگاه مک مستر و تورنتو کانادا در گزارشي مشترک تاکيد کردند که مصرف شکلات خطر مرگ ومير ناشي بروز سکته را تا 50 درصد کاهش ميدهد.
با مصرف منظم شکلات ميتوان خطر مرگ و مير ناشي از سکته را كه به عنوان سومين عامل مرگ و مير در بسياري از کشورهاست تا 50 درصد کاهش داد.
نتيجه تحقيقات انجام شده در اين زمينه نشان داد که مصرف حتي يک وعده شکلات در هفته امکان سکته را تا 22 درصد کاهش ميدهد و مهمتر اين که اگر فردي در طول هفته، 50 گرم شکلات مصرف کند و در نهايت هم اگر دچار سکته شود، احتمال خطر مرگ ناشي از سکته تا 50 درصد کاهش مييابد.
يافتههاي قبل شواهد زيادي در خصوص مصرف شکلات و جلوگيري از سکته ارائه داده بودند، اما براي نخستين بار است که در خصوص تاثير شکلات بر کاهش خطر مرگ پس از بروز سکته نتيجه گيري نسبتا موثقي ارائه ميشود.
پژوهشگران عقيده دارند: حجم بالاي آنتي اکسيدان در شکلات عامل کليدي چنين خاصيتي در آن است.
|