پنجشنبه 21 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه چاي خطر ابتلا به سرطان تخمدان را كاهش مي‌دهد

 
 

ایسنا , سه شنبه 18 اسفند 1388

چاي خطر ابتلا به سرطان تخمدان را كاهش مي‌دهد

 
 

چاي سبز در عين حال چربيها را مي سوزاند و ميزان سوخت و ساز طبيعي بدن را افزايش مي دهد و در يک روز هفتاد کالري را مي سوزاند.

يك پژوهش جديد نشان داد كه نوشيدن دو فنجان چاي سياه يا يك فنجان چاي سبز در روز خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان كاهش مي‌دهد.
محققان دانشگاه واشنگتن با انجام پژوهشي جديد روي دو هزار زن متوجه شدند كه با نوشيدن روزانه يك فنجان يا بيشتر چاي سبز خطر ابتلا به اين سرطان تا 54 درصد كاهش پيدا مي‌كند.
در پژوهش ديگري هم كه توسط محققان انستيتو ملي طب محيطي در استكهلم انجام گرفت معلوم شد كه نوشيدن روزانه دو فنجان چاي سياه نزديك به 50 درصد خطر بروز اين سرطان را كاهش ميدهد.
در اين تحقيقات روي خواص ضد سرطاني هر دو نوع چاي تاكيد شده است كه البته براي كمك به عملكرد قلب و مغز و نيز كاهش ميزان كلسترول بد در خون نيز تاثير چشمگيري دارند.
بر اساس اين گزارش، اخيراً محققان از فوايد بسيار چاي سبز صحبت هاي زيادي مي‌كنند به طوري كه حتي چاي را بهترين نوشيدني پس از آب مي دانند. چاي محتوي ميزان کمي از تركيباتي مثل کافئين است. چاي سياه و سبز هر دو از گياه واحدي به دست مي آيند.
تفاوت دراين است که براي تهيه چاي سبز برگها را بخار داده ، گرد مي کنند و سپس آنرا خشک مي نمايند اما براي تهيه چاي سياه برگها خشک شده، تخمير شده و برشته مي شوند يعني فرآيند بيشتري به روي چاي صورت مي گيرد.
هم چاي سياه و هم چاي سبز حاوي تركيباتي هستند که اثر کاهش ابتلا به سرطان هاي مختلف در آنها ديده شده است. زماني که چاي با غلظتي مناسب دم بکشد ، تنها محتوي نيمي از کافئين يک فنجان قهوه است .
به گفته محققان چاي سبز به سبب داشتن انتي بيوتيکي که بيش از 100 برابر بيش از ويتامين ث و بيش از 25 برابر بيشتر از ويتامين‌هاي موثر است، به کاهش ابتلا به سرطان کمک و با کاهش کلسترول خون از سکته قلبي جلوگيري مي‌کند و حتي بعد از سکته قلبي نيزاز مرگ سلولها جلوگيري مي کند و ميزان سلولهاي محافظ قلب را افزايش مي دهد. اين نوشيدني از پيري جلوگيري مي کند و طول عمر را افزايش مي دهد. چاي سبز در عين حال چربيها را مي سوزاند و ميزان سوخت و ساز طبيعي بدن را افزايش مي دهد و در يک روز هفتاد کالري را مي سوزاند.
چاي سياه نيز در سلامت قلب و عروق و پيشگيري از بروز تومورهاي سرطاني موثر است.

 
 

سين مثل سنجد
برنامه غني‌سازي فرآورده‌هاي غذايي با ريزمغذي‌هاي حياتي تدوين شد
مصرف گوشت مي‌تواند آلرژي‌زا شود

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار