 گروگانگيران اتباع خارجي در تهران به دام افتادند .
فرمانده انتظامياستان تهران گفت : اعضاي اين باند اتباع خارجي را مي ربودند و درقبال آزادي گروگانها , ميليونها تومان پول دريافت مي كردند كه با تلاش ماموران اطلاعات پليس استان تهران دستگير شدند .
سردار رضا زارعي در تشريح چگونگي دستگيري اعضاي اين باند گفت : 24 ارديبهشت امسال , يكي از اتباع بنگلادش با در دست داشتن نيابت قضايي ازدادگاه چهاردانگه به كلانتري 13 اسلامشهر مراجعه و اعلام كرد 21اسفند سال , 84 سه نفر از هموطنانش حوالي ميدان شوش تهران , پسرعموهاي او را ربودند و براي آزادي هر يك از آنها مبلغ 40 ميليون ريال مطالبه كردند.
به گفته سردار رضايي اين شخص به ماموران گفت : با توجه به اين كه تاكنون نتوانسته ايم ,اين مبلغ را به آنها پرداخت كنيم در آخرين ارتباط تلفني تهديدكردند اگر تا چند روز ديگر اين مبلغ تحويل داده نشود, گروگانها رامي كشند .
رييس پليس استان تهران گفت : با دريافت اين خبر بلافاصله به گروهي از ماموران اطلاعات پليس استان در اسلامشهر ماموريت داده شد كه خيلي زود با بررسي موضوع , گروگانها رانجات دهند .
سردار زارعي اين در حالي بود كه ماموران اطلاعات نيرو انتظامي اسلامشهر هنگام تحقيقات براي دستگيري متهمان , گزارش هاي ديگري درباره ربوده شدن چند نفر ديگر از اتباع بنگلادش و افغان كسب كردند كه شگرد يكسان آدم ربايي ها , نشان از فعاليت اعضاي يك باند بزرگ در اينباره بود.
از سوي ديگر تحقيقات بعدي پليسي مشخص كرد , اعضاي اين باند پس از قاچاق اتباع خارجي به ايران , آنها را گروگان مي گرفتند و براي آزادي آنها چند ميليون تومان دريافت مي كنند.
وي افزود : با توجه به اهميت و حساسيت پرونده , ماموران اطلاعات پليس استان تهران به خانواده گروگان ها آموزش هاي لازم براي برخورد با آدمربايان را ارائه كردند و سرانجام با تعقيب و مراقبت هاي شبانه روزي , يكي از اعضاي اين باند براي دريافت مبلغ مورد نظر بر سر قرار حاضر و شناسايي شد.
سردار زارعي گفت : با كنترل قراردادن اين شخص مشخص شد , اعضاي اين باند بزرگ , گروگانها را در شهرك اسلام آباد اسلامشهر مخفي كردهاند.
وي خاطرنشان كرد: با جمع آوري اطلاعات تكميلي بلافاصله با مراجع قضايي هماهنگ و مخفيگاه متهمان محاصره كامل شد و سرانجام در عملياتي پليسي , آدم ربايان به نامهاي ميزان ,عبد و شاهين , دستگير و 9 گروگان گرفته شده آزاد شدند.
سردار زارعي در تحقيقات ماموران اطلاعات پليس استان تهران آدم رباياناعتراف كردند , با همدستي چند نفر ديگر از اتباع , اتباع بنگلادشي و افغان را به ايران قاچاق مي كردند و سپس با همكاري چند ايراني در تهران و اطراف آنها را به گروگان و براي آزادي اتباع مبلغي هنگفتي مي گرفتند.
سه آدم رباي دستگير شده روانه زندان شدند و تحقيقات در اينباره همچنان ادامه دارد .
|