پنجشنبه 21 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه مصرف پروتئين زياد، جوشهاي آكنه را كم مي‌كند

 
 

سلامت نیوز , سه شنبه 4 اسفند 1388

مصرف پروتئين زياد، جوشهاي آكنه را كم مي‌كند

 
 

يك رژيم غذايي براي مبارزه با آكنه باید حاوي مقادير زيادي از سبزي و ميوه‌هاي تازه، غلات سبوس دار، گوشت لخم، ماهي و ديگر غذاهاي دريايي باشد.

محققان اعلام كردند: رژيم غذايي حاوي پروتئين زياد از تعداد جوشها مي‌كاهد.
نتايج جديدترين پژوهشي كه روي تاثير تغذيه در بروز جوشهاي آكنه صورت گرفته نشان داده است كه رژيم غذايي حاوي پروتئين زياد مي‌تواند تا 50 درصد از تعداد اين جوشها بكاهد.
اين تحقيق از سوي يك تيم پژوهشي دانشگاه RMIT در استراليا صورت گرفته است.
اين تحقيق نشان داد كه پروتئين زياد در رژيم غذايي تاثير چشمگيري روي علائم آكنه دارد.
دكتر روبين اسميت پژوهشگر اصلي اين تيم كه نتايج تحقيقا خود را در مجله آكادمي پوست شناسي آمريكا منتشر كرده است، خاطرنشان كرد: از مدتها پيش محققان معتقد بوده‌اند كه نوع رژيم غذايي مي‌تواند روي بروز جوشهاي آكنه تاثير داشته باشد و مصرف شكلات يكي از عواملي است كه باعث ازدياد اين جوشها مي‌شود.
وي افزود: با وجود تاثير مستقيم رژيم غذايي در اين زمينه تعجب مي‌كنم كه چرا تاكنون تحقيقات علمي اندكي در اين زمينه صورت گرفته است.
وي با ارائه نتايج يافته‌هاي خود اظهار داشت: يك رژيم غذايي كه براي مبارزه با آكنه برنامه‌ريزي شده بايد حداقل موادغذايي كربوهيدراتي را داشته باشد اما در عورض حاوي مقادير متنوع و زيادي از سبزي و ميوه‌هاي تازه، غلات سبوس دار، گوشت لخم، ماهي و ديگر غذاهاي دريايي باشد.
اين پژوهشگران بيش از 40 سال روي آكنه و ارتباط رژيم غذايي با اين جوش‌ها مطالعه كرده و به نتايج فوق دست يافته‌اند.

 
 

مصرف روزانه اسيدهاي چرب امگا 3 روزانه در بهبود سرطان پستان موثر است
چاي سبز و بيماري‌هاي چشمي
چای سبز اشتیاق به زندگی را افزایش می‌دهد

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار