
نتايج يك پژوهش جديد نشان داده است كه مصرف مكملهاي كلسيم، احتمال بروز حمله قلبي را تا 30 درصد افزايش ميدهد.
پژوهشگران دانشگاههاي اوكلند و آبردين پس از بازبيني اطلاعات حاصل از 11 تحقيق مختلف كه روي 12 هزار داوطلب انجام گرفته بود، به اين ارتباط مهم دست پيدا كردند.
گفتني است، برخي از اين شركتكنندگان از تركيبات مكمل حاوي 500 ميلي گرم كليسم يا بيشتر استفاده ميكردند.
اين مكملها اغلب براي زنان مسنتر به منظور پيشگيري يا كمك به درمان پوكي استخوان تجويز ميشوند، اما دانشمندان معتقدند كه اين كلسيم مكمل ميتواند سبب افزايش سطح سرم كليسم در خون مصرف كنندگان شود كه حاصل آن تصلب و سخت شدن سرخگها است.
محققان با انتشار اين مطلب در مجله پزشكي بريتيش به اين نتيجه رسيدند كه افزايش ميزان سرم كليه در خون سبب افزايش خطر بروز حمله قلبي ميشود.
به گزارش روزنامه تلگراف، محققان ميگويند؛ اگر اين دوز كلسيم از طريق مواد غذايي طبيعي به ويژه لبنيات حاوي كلسيم به بدن برسد، اين خطر به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا ميكند.
آژانس استانداردهاي غذايي در انگليس اعلام كرده است كه نياز روزانه هر فرد بالغ به كلسيم 700 ميليگرم در روز است.
|