
زنان بارداري که از پروبيوتيکها استفاده ميکنند، کمتر به ديابت بارداري مبتلا ميشوند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه و طبق تحقيقي که مشروح آن در مجله British Journal of untrition به چاپ رسيده است محققان دانشگاه تورکو به اثبات رساندهاند که مصرف مکملهاي پروبيوتيک در دوران بارداري احتمال ابتلا به ديابت بارداري و چاقي در کودکان را به شدت کاهش ميدهد.ديابت بارداري در واقع در پي بالا رفتن قندخون در دوران بارداري پيش ميآيد و احتمال ابتلاي مادر به ديابت نوع 2 و کودک را به چاقي و ديابت در آينده افزايش ميدهد.محققان در اين راستا 256 زن باردار که در سه ماهه اول بارداري قرار داشتند را زير نظر گرفتند و براي عدهاي از آنان مکملهاي پروبيوتيک تجويز کردند، نتايج بررسيها نشان داد 35 درصد از زناني که پروبيوتيک مصرف نکرده بودند به ديابت بارداري دچار شدند در حالي که اين ميزان در ميان گروهي که مکمل مصرف کرده بودند 13 درصد بود.
|