پنجشنبه 21 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

سير،عوامل بسترساز سرطان را کاهش مي‌دهد

مصرف سير منجر به کاهش يا از بين رفتن روندي مي‌شود که طي آن عوامل بسترساز سرطان در بدن شکل مي‌گيرند.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

اسفند 1388
 نوشيدن قهوه هنگام صرف ناهار از ابتلا به ديابت جلوگيري مي‌کند
18/12/1388
محققان هنوز به علت تاثير نوشيدن قهوه بر کاهش خطر ابتلا به ديابت پي نبرده‌اند اما احتمال تاثير قهوه بر نوع غذاي صرف شده در وعده ناهار وجود دارد.

محققان با بررسي 70 هزار داوطلب زن دريافتند: زناني که با وعده ناهار خود حداقل دو فنجان قهوه مي‌نوشند، 33 درصد کمتر از ديگران به ديابت نوع دو مبتلا مي‌شوند.

 18/12/1388
سرد و گرم کردن مکرر غذا به کاهش کيفيت و افزايش ميكروب‌هاي آن منجر مي‌شود
علاوه بر استفاده از مواد غذايي تازه در وعده‌هاي روزانه، مواد غذايي مختلف و متنوع مصرف شود تا علاوه بر کيفيت غذايي مناسب، همه نيازهاي بدن تامين شود

يك فوق تخصص گوارش و کبد توصيه كرد: حتي‌الامکان از سرد و گرم کردن مکرر و بيش از حد غذا پرهيز شود.

 
 چاي خطر ابتلا به سرطان تخمدان را كاهش مي‌دهد
18/12/1388
چاي سبز در عين حال چربيها را مي سوزاند و ميزان سوخت و ساز طبيعي بدن را افزايش مي دهد و در يک روز هفتاد کالري را مي سوزاند.

يك پژوهش جديد نشان داد كه نوشيدن دو فنجان چاي سياه يا يك فنجان چاي سبز در روز خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان كاهش مي‌دهد.

 18/12/1388
نگهداري ويتامين‌ها در آشپزخانه خواص آنها را كاهش مي‌دهد
هرچند اين تغييرات لزوما خطرناك نيست اما چرا بايد از ويتاميني استفاده كنيد كه خواص آن كاهش يافته و نتيجه‌اي را كه اميدوار هستيد نتوانيد از آن دريافت كنيد.

نتايج يك پژوهش جديد از سوي محققان دانشگاه پوردو دانشگاه پوردو نشان داد نگهداري ويتامين‌ها و مكمل‌ها در آشپزخانه و احتمالا در فضاي حمام از خواص آنها مي‌كاهد.

 
 مصرف گوشت مي‌تواند آلرژي‌زا شود
18/12/1388
واکنش آلرژيک Anaphylaxis چهار تا شش ساعت پس از صرف وعده غذايي محتوي گوشت يا ساير مواد محتوي قند رخ مي دهد.

مطالعات جديد نشان مي‌دهد؛ مصرف گوشت بيش از آنچه که سابقا تصور مي شد، خطر ابتلا به Anaphylaxis (واکنش آلرژيک شديد) را به همراه دارد.

 18/12/1388
برنامه غني‌سازي فرآورده‌هاي غذايي با ريزمغذي‌هاي حياتي تدوين شد
منظور جلوگيري از بار بيماري‌هاي قلبي در جامعه و هزينه‌هاي ناشي از آن، مقرر شد ميزان اسيدهاي چرب ترانس كليه روغن‌هاي خوراكي به ميزان كمتر از 2 درصد كاسته شود.

برنامه اصلاح الگوي مصرف نظام سلامت در سال جاري صبح امروز و با حضور وزير بهداشت و در جلسه شوراي معاونين وزارت بهداشت بررسي شد.

 
 سين مثل سنجد
18/12/1388
بهترين اثر سنجد،‌ رفع كمبود ويتامين C بدن است و خوردن آن ، ‌از ورود عفونت به بدن پيشگيري مي‌كند.

سنجد براي درمان بسياري از بيماري‌ها از جمله، بيماري‌هاي دندان، اسهال ، زخم‌ معده و نيز جلوگيري از خونريزي استفاده مي‌شود.

 17/12/1388
تغذیه با شیر مادر و روند تکامل دندان‌ و فک ‌کودک
کودکانی که از پستان تغذیه می ‌کنند، بیش از نیازشان پستان را می‌ مکند و لذا تمایل کمتری به این که انگشتان را بمکند، دارند.

از نظر علم تغذیه، این موضوع به اثبات رسیده که شیر مادر فواید فراوانی برای نوزاد دارد و به همه مادران توصیه می ‌شود در صورت امکان، حتما از شیر خودشان به کودک بدهند و بی‌ جهت شیشه شیر را جایگزین شیر خودشان نکنند.

 
 از سلامت آجيل مطمئن شويد
17/12/1388
مصرف افراطي آجيل به‌دليل داشتن طبيعت گرم مي‌تواند موجب بروز بيماري‌ها و مشكلات كبدي، گوارشي و پوستي  شود.

واحدهاي صنعتي با توجه به‌وجود پروانه‌هاي بهداشتي، ضوابط و دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت، ملزم به اندازه‌گيري آفلاتوكسين روي محصولاتشان هستند .

 17/12/1388
فوايد برخي از نوشيدني‌ها
مصرف روزانه دوغ به دليل داشتن مواد معدني و مغذي نزديك به شير، توصيه مي‌شود.

از آنجا كه60 درصد وزن بدن را آب تشكيل مي‌دهد، كاهش آب موجب ايجاد اختلالاتي در بدن مي‌شود. براين اساس نوشيدني‌ها مي‌توانند بخشي از نياز روزانه بدن به آب را تامين كنند.

 
 از خريد مواد غذايي با قيمت بسيار پايين خودداري كنيد!
17/12/1388
بايد توجه شود که قيمت‌هاي فوق العاده پايين مواد غذايي مي‌تواند دال بر تهيه آنها از مواد اوليه نامرغوب باشد و عوارض و مسموميت‌هايي را به بار آورد.

يک متخصص بيماري‌هاي عفوني گفت: برخي مواد نظير سس مايونز سرعت فساد و آلودگي مواد غذايي را افزايش مي‌دهد؛ بنابراين در تهيه غذاي خانگي براي مسافرت، نوع مواد اوليه به کار رفته بايد مورد توجه قرار گيرد.

 17/12/1388
یافته‌های جدیدی از خواص آجيل
چربي آجيل، به طور كامل توسط روده جذب نمي‌شود و به خاطر داشتن مقدار فراوان فيبر، حالت اشباع ، سريع صورت مي‌گيرد و در نتيجه فرد، كمتر دچار پرخوري مي‌شود.

بر اساس تحقيقات، مصرف آجيل داراي فوايد فراواني است و اگر مي‌خواهيد زندگي سالم و طولاني داشته باشيد، آجيل بخوريد.

 
 آشنايي با خواص سماق
17/12/1388
سماق به دليل داشتن تانن فراوان، قابض و پاك كننده معده است و براي دستگاه گوارش خاصيت آنتي‌ بيوتيكي دارد.

سماق، به عنوان چاشني براي بسياري از غذاها به كار مي‌رود و داراي خواص دارويي فراواني، از جمله رفع درد دندان، تقويت لثه، برطرف نمودن تب،‌ نقرس و رماتيسم است.

 16/12/1388
مصرف كلم‌ درپيشگيري ازبرخي سرطان‌ها موثراست
هويج از بهترين سبزي‌هاي منبع ويتامين «آ» است و براي تقويت بينايي و بهبود سيستم ايمني در پيشگيري از بيماري‌ها بسيار مفيد است.

سبزي‌ها از بهترين منابع تامين كننده آب، فيبر غذايي، مواد معدني بويژه پتاسيم، منيزيم، كلسيم، آهن و ... و ويتامين‌ها مانند آ، ث، اسيدفوليك و K هستند.

 
 مروری بر خواص کنگر فرنگی
16/12/1388
آرتیشو یا کنگر فرنگی داروی لاغری است و کسانی که می ‌خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند می ‌توانند هر روز آرتیشو بخورند.

گیاه آرتیشو یا كنگر فرنگی در تحریک ترشحات صفرا، درمان نارسایی و اختلالات کبدی و دفع سموم از بدن بیماران مبتلا به آنژین کاربرد دارد.

 16/12/1388
روش های موثر برای ارتقا جذب کلسیم
مراقب مصرف بیش ازاندازه پروتئین ها باشید: رژیم غذایی سرشار از پروتئین جیوانی باعث کاهش کلسیم استخوانی می شود.

دریافت میزان کافی از کلسیم برای پیشگیری از پوکی استخوان لازم است. تقویت استخوان های بدن برای پیشگیری از ابتلا به پوکی توصیه می شود.

 
 مصرف تركيب كافئين و الكل، مرگبار است
16/12/1388
هم چنين استفاده از اين تركيب نوشيدني اقدام به رفتارهاي پرخطر را نيز افزايش مي‌دهد.

محققان در يك پژوهش جديد اعلام كردند: در حالي كه مصرف الكل به تنهايي مي‌تواند مضرات بسياري داشته باشد اما اگر با كافئين همراه شود بسيار خطرناك‌تر و حتي كشنده مي‌شود.

 16/12/1388
زردچوبه و خواص آن
از ديگر خواص زردچوبه، اثرات ضد التهاب، ضد سموم بعضي مارها، ضد سموم کبدي، ضد باکتري، ضد سرطان، ضد نفخ و مقوي معده هستند.

زردچوبه گياهي است علفي، پايا و داراي ريزوم هايي که از آن ساقه ي هوايي به ارتفاع يک تا يک و نيم متر خارج مي شود. برگ هاي اين گياه در قاعده ي ساقه، تقريباً غلاف دارد و در بالاي ساقه، بدون غلاف هستند.

 
 نقش ميوه در كاهش سنگ كليه
16/12/1388
بيماران مبتلا به سنگ كليه در دريافت رژيم غذايي مناسب بايد با متخصصان تغذيه همكاري داشته باشند، تا براساس نوع سنگ كليه رژيم‌شان تنظيم گردد.

اغلب سنگ‌هاي كليه از تركيب كلسيم با اگزالات تشكيل شده‌اند. همان طور كه مي‌دانيم منابع غذايي حاوي اگزالات مانند سبزيجات و ميوه‌هاي خاص، دانه‌ها، مغزدانه‌ها و حبوبات هستند.

 15/12/1388
سبزيجات منجمد بيش از سبزيجات تازه، ارزش غذايي دارند
سبزيجات تازه در زماني كه به دست مشتري مي‌رسند و خورده مي‌شوند، تقريبا 45 درصد از خواص مهم تغذيه‌اي خود را از دست داده‌اند.

دانشمندان انستيتو تحقيقات غذايي ادعا كرده‌اند؛ سبزيجاتي كه بلافاصله پس از توليد منجمد و بسته بندي مي‌شوند، ارزش غذايي‌ آنها بيشتر بوده و خواص تغذيه‌اي‌شان حفظ مي‌شود.

 
  1   2   3   4   5   6
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار