پنجشنبه 21 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

سير،عوامل بسترساز سرطان را کاهش مي‌دهد

مصرف سير منجر به کاهش يا از بين رفتن روندي مي‌شود که طي آن عوامل بسترساز سرطان در بدن شکل مي‌گيرند.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

اسفند 1388
 مصرف ماهی طول عمر را بیشتر می‌کند
10/12/1388
ماهی با کاهش کلسترول بد خون، جلوگیری از انسداد عروق و کاهش بیماری‌های قلبی، باعث افزایش عمر و سلامت در انسان‌ها خواهد شد.

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:«ماهی با کاهش کلسترول بد خون، جلوگیری از انسداد عروق و کاهش بیماری‌های قلبی، باعث افزایش طول عمر و سلامت در انسان‌ها می‌شود.»

 10/12/1388
2 اصل مهم در تغذیه سالم
انواع سبزیجات شامل کلم، کاهو، هویج، گل کلم، نخود فرنگی، ذرت، گوجه ‌فرنگی، انواع حبوبات پخته، ماست و اسفناج، ماست و لبو، ماست و کدو و... مصرف کنیم.

تعادل و تنوع، رمز تغذیه خوب و مناسب است و برای اطمینان از این که خوب غذا می‌ خوریم باید این راز را بدانیم.

 
 رژيم پركربوهيدرات يا رژيم پرپروتئين؟
10/12/1388
نكته حائز اهميت آن است كه بدانيد كه رژيم پرپروتئين نياز به مراقبت ويژه متخصصان تغذيه داشته تا از عوارض احتمالي آن جلوگيري شود.

كم نيستند افرادي كه با رژيم‌هاي مختلف در طي يك دوره زماني، كاهش وزن قابل توجهي را تجربه كرده‌اند. اما آنچه به عنوان يك دغدغه اصلي براي مبتلايان به چاقي مطرح مي‌باشد آن است كه پس از مدتي دوباره وزن آنان افزايش مي‌يابد.

 10/12/1388
چگونه با تغذيه صحيح خلق و خوي بهتري داشته باشيم؟
در طول روز شرايطي پيش مي‌آيد که براي فرد ايجاد استرس و تنش مي‌کند، در چنين شرايطي اکثر افراد به خوردن روي مي‌آورند تا اين استرس را برطرف کنند.

كارشناسان تغذيه معتقدند كه اگر بدن شما از نظر شيميايي و ترکيبات طبيعي خود متعادل باشد، خلق وخو و رفتار شما هم متعادل مي‌شود.

 
 گياه‌خواري از بروز بيماريهاي مزمن جلوگيري مي‌كند
10/12/1388
به گفته محققان؛ اين رژيم غذايي حتي براي دوران بارداري هم مناسب است و تاثيرات خوبي روي سلامت جسم و روان جنين خواهد داشت

پژوهشگران تاكيد مي‌كنند كه رژيم گياه‌خواري از بروز بيماريهاي مزمن و جدي جلوگيري مي‌كند.

 10/12/1388
مصرف چاي در کاهش افسردگي ناشي از درمان سرطان پستان موثر است
ميزان ابتلا به افسردگي در بيماراني که تحت درمان سرطان پستان قرار گرفتند در صورت مصرف چاي نسبت به گروه شاهد کمتر است.

محققان چيني دريافتند مصرف چاي در کاهش ابتلا به افسردگي در بيماران مبتلا به سرطان پستان تحت درمان موثر است.

 
 بهترين رژيم غذايي كاهش دهنده ي كالري بدن
8/12/1388
نوشيدن آب سرد مصرف كالري را افزايش مي دهد و بدين ترتيب سوزاندن چربي ها را راحت مي كند.

بهترين رژيم غذايي لاغري، رژيمي است كه بر اساس آن تمام مواد غذايي مصرف شود و در عين حال وزن فرد كاهش يابد.

 8/12/1388
خرما، ميوه نخل مهربان
خرما به علت چربي كمي كه دارد به عنوان ماده غذايي كم چربي در نظر گرفته مي‌شود.

خرما به علت داشتن منيزيم، انرژي عضلاني بدن را تقويت مي‌كند و نيروي عمومي بدن را افزايش مي‌دهد و به علت داشتن فسفر و منيزيم موجب تقويت حافظه مي‌شود.

 
 سویا در مردان ؛ مفید یا مضر؟
8/12/1388
از آن جایی که سویا یک منبع پروتئینی به حساب می آید، مصرف حدود یک مشت سویا در روز به بازسازی ماهیچه ها کمک خواهد کرد.

سویا از آن دسته مواد غذایی است که درمورد مصرف آن در مردان گفته های ضد و نقیضی وجود دارد؛ برخی آن را مفید و برخی دیگر مضر می دانند!

 8/12/1388
کودکان باید شیر بخورند
شیر  قابل جذب ‌ترین منبع کلسیم در سبد غذایی به حساب می آید و دیگر مواد مغذی اش به رشد مناسب کودکان و نوجوانان کمک فراوانی می کند.

شیر، مواد مغذی مورد نیاز برای رشد نظیر پروتئین، ریبوفلاوین و ویتامین B12 و از همه مهم تر کلسیم را تامین می کند و هنگامی که سن کودک به 12 ماهگی می رسد، می تواند به عنوان یک نوشیدنی مناسب وارد برنامه غذایی شده و تا آخر عمر حداقل یک لیوان شیر در روز، به مصرف برسد.

 
 مصرف دانه سويا باعث تقويت حافظه مي‌شود
8/12/1388
استفاده از منابع حاوي روغن‌هاي مايع كه داراي اسيد‌هاي چرب امگا 3 هستند، مي‌تواند باعث افزايش هوش شود.

مصرف سويا باعث كاهش كلسترول بد خون و افزايش كلسترول خوب خون مي‌شود. سويا داراي فيتواستروژن‌هايي است كه در تقويت حافظه مي‌تواند، مؤثر باشد.

 8/12/1388
غني سازي نان‌ها با آهن واسيدفوليك به غيراز نان باگت وسنگك
با همكاري شوراي سياستگذاري روغن، متخصصان تغذيه و انجمن صنف روغن نباتي برنامه‌هاي آموزشي در جهت اصلاح الگوي مصرف روغن در دست تهيه است.

در حال حاضر بر اساس آمار شيوع كم خوني فقر آهن در كشور؛ به غير از نان باگت و سنگك، ديگر نان‌ها در بسياري از نقاط كشور از آرد غني‌ شده با آهن و اسيد فوليك تهيه مي‌شوند.

 
 مضرات رژیم غذایی غربی برای زنان شرقی!
7/12/1388
رژیم غذایی غربی به گفته محققان سرشار از گوشت ، شیرینی جات ، پودینگ ها ، نان سفید و شیر است.

زنان آسیایی که رژیم غذایی غربی سرشار از گوشت ، نان تهیه شده با آرد سفید ، شیر و پودینگ دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

 7/12/1388
باميه در كاهش كلسترول خون بسيار مفيد است
فيبر موجود در باميه با جذب آب كافي، از بروز يبوست جلوگيري كرده و ابتلا به بيماري‌هايي چون بواسير و ديورتيكوليت را به شدت كاهش مي‌دهد.

باميه سرشار از اسيد فوليك، ويتامين‌هاي A و C است. همچنين منبع خوبي از ويتامين‌هاي گروه B ، منيزيم ، پتاسيم و فيبرغذايي است.

 
 نوشيدن شير خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي‌دهد
7/12/1388
طي اين پژوهش 20 ساله معلوم شد كه اگر اين افراد روزانه يك فنجان يا بيشتر شير بنوشند خطر ابتلا به اين قبيل بيماري‌ها در آنها 62 درصد كاهش پيدا مي‌كند.

محققان انگليسي اعلام كردند كه نوشيدن يك فنجان شير در روز مي‌تواند از مردان در برابر ابتلا به ديابت و بيماري‌هاي قلبي محافظت كند.

 7/12/1388
مصرف زيره براي برطرف كردن سوءهاضمه مفيد است
زيره قابض، خشك كننده و ضد تشنج است و براي برطرف كردن بيماري صرع مفيد است.

زيره داراي تانن، روغن رزين و اسانس است. اسانس زيره را از تقطير ميوه له شده تحت اثر بخار آب بدست مي آورند. اين اسانس مايعي است بي رنگ كه در اثر ماندن ابتدا زرد و سپس به رنگ قهوه‌اي در مي‌آيد.

 
 مصرف کاهو به حفظ هوشياري مغز و سلامت بدن كمك مي كند
4/12/1388
كاهو ارزش غذايي چندان ندارد، اما از لحاظ درماني فوق العاده است و مملو از نمك هاي معدني است كه خاصيت قليايي دارند. بنابراين، سبب تصفيه خون مي شود، به حفظ هوشياري مغز و سلامت بدن كمك مي كند.

كاهو ارزش غذايي چندان ندارد، اما از لحاظ درماني فوق العاده است و مملو از نمك هاي معدني است كه خاصيت قليايي دارند. بنابراين، سبب تصفيه خون مي شود، به حفظ هوشياري مغز و سلامت بدن كمك مي كند.

 4/12/1388
مصرف پروتئين زياد، جوشهاي آكنه را كم مي‌كند
يك رژيم غذايي براي مبارزه با آكنه باید حاوي مقادير زيادي از سبزي و ميوه‌هاي تازه، غلات سبوس دار، گوشت لخم، ماهي و ديگر غذاهاي دريايي باشد.

نتايج جديدترين پژوهشي كه روي تاثير تغذيه در بروز جوشهاي آكنه صورت گرفته نشان داده است كه رژيم غذايي حاوي پروتئين زياد مي‌تواند تا 50 درصد از تعداد اين جوشها بكاهد.

 
 10 توصيه غذايي براي حفاظت از پروستات
4/12/1388
مصرف الکل، مايعات داراي کافئين و ترکيباتي که مجاري ادرار را ملتهب مي‌کنند براي مبتلايان به هيپرتروفي پروستات مضر است.

سرطان پروستات جزو رايج‌ترين سرطان‌ها بين مردان است. به همين دليل به تمامي مردان بالاي 40 سال توصيه مي‌شود سالي يک يا دو بار حتما براي انجام آزمايشات به پزشک مراجعه کنند.

 4/12/1388
چای سبز اشتیاق به زندگی را افزایش می‌دهد
محققان ژاپنی همچنین اعلام کرده‌اند نوشیدن چای سبز پریشانی روحی و اضطراب را کاهش می‌دهد و خاصیت ضد افسردگی دارد.

محققان ژاپنی به تازگی دریافته‌اند نوشیدن مداوم چای سبز اشتیاق زنان و مردان مسن به زندگی را افزایش می‌دهد.

 
  1   2   3   4   5   6
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار