پنجشنبه 21 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

سير،عوامل بسترساز سرطان را کاهش مي‌دهد

مصرف سير منجر به کاهش يا از بين رفتن روندي مي‌شود که طي آن عوامل بسترساز سرطان در بدن شکل مي‌گيرند.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

اسفند 1388
 سيب، بدن را قوي مي‌كند
15/12/1388
به گفته محققان؛ علت اين تغيير آن است كه فيبر خوراكي محلول باعث افزايش توليد مقدار يك پروتئين ضدالتهابي موسوم به اينترلوكين 4 مي‌شود.

تحقيقات جديد نشان داده است كه مصرف سبزي‌ها و ميوه‌هاي حاوي فيبر خوراكي محلول موجود در سيب، جودوسر و مغز خشكبار ميزان التهاب ناشي از بيماري‌هاي مرتبط با چاقي را كاهش داده و سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند.

 15/12/1388
تغذيه مناسب باعث افزايش ضريب هوشي جنين مي‌شود
مادران باردار بايد از تمام گروههاي غذايي مخصوصا شير و لبنيات، ميوه و سبزيجات متنوع در کنار مکمل‌هاي آهن و اسيدفوليک استفاده کنند.

به گفته يک کارشناس ارشد تغذيه، تاثير تغذيه بر مغز از دوران جنيني شروع مي‌شود و تغذيه در دوران بارداري بر افزايش ضريب هوشي جنين تاثير زيادي دارد.

 
 مصرف انواع ويتامين‌ها و ورزش منظم در كنترل علائم مبتلايان به پارکينسون موثر است
15/12/1388
اين بيماران حتي‌الامکان سعي کنند، خانه نشين نشده و خود را در خانه محبوس نکنند و به فعاليت خود ادامه دهند.

يک متخصص جراحي مغز و اعصاب گفت: تغذيه متعادل شامل تمامي گروههاي غذايي، انواع ويتامين‌ها و مواد معدني و همچنين ورزش منظم و متعادل در کنترل علائم مبتلايان به بيماري پارکينسون نقش مؤثري دارد.

 15/12/1388
بهداشت غذايي در سفر
نوع غذا در طول سفر مهم است. چون رطوبت زياد محل مناسبي براي تكثير ميكروب است پس بهتر است غذاهاي نيمه مرطوب مانند عدس پلو، لوبيا پلو و ماكاروني را انتخاب كنيد.

يكي از لذت‌هاي سفر، خوردن غذاست. چون در طول سفر به امكانات خوب بهداشتي دسترسي نداريم پس لازم است چند نكته بهداشتي را رعايت كنيم تا خاطره خوبي از سفر در دهنمان داشته باشيم.

 
 مادران باردار ميوه و سبزي بخورند
15/12/1388
افزايش مصرف سبزيجات سبز يا زرد رنگ، مركبات و مواد ضد اكسنده مانند كاروتن بتا و ويتامين E بر جلوگيري از ابتلاي مادران به اختلالات آلرژيك در دوران بارداري تاثيرگذار است.

هر چه مادران در دوره بارداري خود مصرف سبزيجات و مركبات سرشار از كاروتن بتا را افزايش دهند ، خطر ابتلاي فرزندان به اگزما كاهش مي‌يابد.

 15/12/1388
درمان چاقي كودكان با نوشيدن آب
مطالعات انجام شده در بزرگسالان نيز نشان داده است كه نوشيدن آب بر متابوليسم اثر داشته و باعث افزايش سوخت و ساز بدن مي‌شود.

متخصصان تغذيه معتقدند كه شيوه‌هاي زندگي امروزي ما زمينه افزايش بروز چاقي را در كودكان فراهم آورده است.

 
 پروبيوتيک‌ها در مقابل ديايت بارداري
12/12/1388
ديابت بارداري در واقع در پي بالا رفتن قندخون در دوران بارداري پيش مي‌آيد و احتمال ابتلاي مادر به ديابت نوع 2 و کودک را به چاقي و ديابت در آينده افزايش مي‌دهد.

محققان دانشگاه تورکو به اثبات رسانده‌اند که مصرف مکمل‌هاي پروبيوتيک‌ در دوران بارداري احتمال ابتلا به ديابت بارداري و چاقي در کودکان را به شدت کاهش مي‌دهد.

 12/12/1388
بهترين روش نگهداري ميوه و سبزي
اگر قصد داريد براي شب سال نو و چند روز ديد و بازديد عيد ميوه تهيه کنيد، توصيه مي‌شود ميوه‌هاي بادوامي مثل سيب، گلابي، خيار يا مرکبات بخريد .

يکي از مشکلاتي که معمولا مردم در شب عيد با آن مواجه اند خريد زياد ميوه و تغيير رنگ پيدا کردن برخي ميوه‌ها مثل موز با گذر زمان، پلاسيده شدن يا ليز شدن پوست آنها يا رسيدن بيش از حد و کپک زدن‌شان به ويژه در مرکبات است.

 
 مصرف آب قره‌قاط در مقابل فشار خون
12/12/1388
قره‌قاط حاوي مواد آنتي‌اکسيداني قوي است که مي‌تواند از بسياري بيماري‌هاي دستگاه ادراري، ناراحتي‌هاي قلبي عروقي و برخي سرطان‌ها پيشگيري کند .

محققان دانشگاه کويين ماري لندن، متوجه آثار خوب آب‌ميوه قره‌قاط بر فشار خون شده‌اند. قره قاط، ميوه اي به شکل گلوله بنفش سيري است که شکل گل کوچکي ته اش حک شده است.

 12/12/1388
آنتي‌اکسيدان‌ها در مقابل ديابت
رژيم مديترانه اي داراي چربي اشباع کمي است در حاليکه چربي 25 تا 35 درصد کل انرژي را در اين رژيم تشکيل مي دهد، يعني بيشتر چربي اين رژيم را، چربي هاي غير اشباع تشکيل مي دهند.

بررسي‌هاي پژوهشگران دانشگاه آتن نشان داده مصرف مواد غذايي غني از آنتي‌اکسيدان‌ها مي‌تواند خطر ابتلا به ديابت را کاهش دهد.

 
 گوشت هم مي‌تواند حساسيت‌زا باشد
12/12/1388
اين تحقيق نشان داد كه اين تصور سنتي كه حساسيت به گوشت بسيار نادر است ممكن است درحقيقت درست نباشد.

خوردن گوشت ممکن است از عوامل شايع آنافيلاکسي يا همان واکنش حساسيتي شديد و کشنده و شديد باشد.

 12/12/1388
با خوردن اين غذاها پيري را دير تجربه کنيد
تا جايي که مي‌توانيد به جای غذای فريز شده غذاهاي تازه مصرف کنيد خوردن گوشت و غلات و فيبر به صورت تازه حاوي مقدار بيشتري آنتي‌اکسيدان‌هاي ضد بيماري هستند.

همه ما تقريبا مي‌دانيم که چه غذاهايي براي سلامت ما خوب است و چه غذاهايي با ما سازگاري ندارد اما 10 غذا هست که حتما بايد از مصرف آنها اجتناب کرد.

 
 خوراکی های مفید و کاهنده کلسترول خون
11/12/1388
پسته این گیاه طبیعی سرشار از فیبر، اسید های چرب اشباع اشباع نشده  و آنتی اکسیدان است که برای بدن بسیار مفید می باشد.

کلسترول ماده ای است از جنس چربی که در تمام سلول های بدن وجود دارد و در ساخت دیواره ی سلولی و برخی هورمون ها نقش مهمی را ایفا می کند.

 11/12/1388
جوانه‌ها و ارزش غذايي آنها
جوانه‌ها مثل بقيه سبزي‌ها که کم‌کالري هستند، حاوي ويتامين C و گروه B، آهن و کلسيم بوده و سبب کمبود ويتامين بدن ناشي از کاهش وزن نمي‌شوند.

اين روزها هر وقت براي خريد به فروشگاه ها و مغازه‌ها، حتي ميوه‌فروشي‌ها مي‌رويم، بسته‌هايي حاوي انواع جوانه را مي‌بينيم که با نايلون هاي سلفوني پوشيده شده‌اند.

 
 نکاتي که بايد پيش از کباب خوردن بدانيد!
11/12/1388
داخل کباب ممکن است به اندازه‌اي داغ نشود که کاملا بپزد.گوشت‌هاي خام و تخم مرغ خام ممکن است حاوي باکتري‌هايي مانند سالمونلا باشند.

يکي از لذت بخش ترين بخش سفر خوردن غذا مخصوصا کباب است. مزه کباب داغ در پيک‌نيک و تعطيلات وسوسه‌انگيز است. آن هم وقتي که خودمان قرار است کباب بپزيم.

 11/12/1388
زعفران محرک تمايلات جنسي
به زعفران خواص بسياري از جمله ويژگي ضد افسردگي، تنظيم‌کننده جريان خون، برطرف‌کننده ديابت، سرطان و بيماري‌ آلزايمر نسبت داده شده است.

زعفران نه تنها ادويه‌اي خوش‌بو و خوش‌رنگ است بلکه مي‌تواند براي تمايلات جنسي نيز محرک خوبي باشد.

 
 مصرف شکلات خطر مرگ ومير ناشي از سکته را تا 50 درصد کاهش مي دهد
11/12/1388
اگر فردي در طول هفته، 50 گرم شکلات مصرف کند و در نهايت هم اگر دچار سکته شود، احتمال خطر مرگ ناشي از سکته تا 50 درصد کاهش مي‌يابد.

پژوهشگران دانشگاه مک مستر و تورنتو کانادا در گزارشي مشترک تاکيد کردند که مصرف شکلات خطر مرگ ومير ناشي بروز سکته را تا 50 درصد کاهش مي‌دهد.

 11/12/1388
مصرف شيرو پنيربعد ازغذا،پوسيدگي راكاهش مي‌دهد
خوردن شير و پنير در پايان غذا خاصيت پوسيدگي‌زايي مواد غذايي را كاهش مي‌دهد.

دكتر پرديس مسنن‌ مظفري افزود: مواد غذايي نقش كليدي در تكامل، رشد دندان‌ها، سلامت لثه و بافت‌هاي اطراف دندان، حفظ استحكام دندان‌ها و جلوگيري و بهبود بخشيدن بيماري‌هاي دهان و لثه دارد.

 
 عسل از تاول زدن جلوگيري مي‌کند
11/12/1388
عسل داراي اثرات باکتري کش و باکتريوليتيک است و تاکنون رشد هيچ ميکروبي در آن مشاهده نشده است.

عسل به علت داشتن گلوکز، تاثير مهمي روي عضلات قلب دارد که باعث تحريک قلب، افزايش جريان خون در شريان‌هاي انشعابي و تنظيم فشار خون مي‌شود.

 10/12/1388
حدود 75 درصد نوزادان از تغذيه با شير مادر محروم هستند
در زمينه رشد و تغذيه كودك نبايد توصيه‌هاي غيركارشناسي را جدي گرفت؛ زيرا بررسي‌ها نشان مي‌دهد بيش از 90 درصد اين توصيه‌ها، غيرعلمي هستند.

رييس مركز بهداشت غرب اهواز گفت: حدود 75 درصد نوزادن از تغذيه انحصاري با شير مادر تا سن 6 ماهگي محروم هستند.

 
  1   2   3   4   5   6
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار